۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۱۳
کد خبر: 82920895
T T
۰ نفر

317 زندانی جرائم غیر عمد البرز در انتظار آزادی هستند

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۱۳
کد خبر: 82920895
317 زندانی جرائم غیر عمد البرز در انتظار آزادی هستند

كرج-ایرنا- مدیرعامل ستاد دیه استان البرز گفت: 317 نفراز زندانیان جرائم غیرعمد این استان در ماه مبارك رمضان برای آزادی از زندان چشم انتظار دستان مهربان نیكوكاران هستند.

محمدباقر مقدسی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 60درصد محكوم جرایم مالی ،30 درصد مهریه و 5 درصد دیه تشكیل می دهند.
وی ، میزان بدهی این افراد را 50 میلیارد تومان ذكر كرد و گفت: هفت نفر از این زندانیان زنان هستند كه انتظار می رود تمام آنان با كمك خیرین از زندان آزاد شوند.
وی اظهار داشت: رمضان سال گذشته 440 نفر از زندانیان این استان با مجموع بدهی 52 میلیارد تومان
توسط خیرین و گذشت حدود 18 میلیارد تومانی شاكیان از زندان آزاد شدند.
مقدسی از خیرین خواست همانند سال گذشته درماه مبارك رمضان ستاد دیه را همراهی و یاری كنند تا بتوان مددجویانی كه در زندان بسر می برند به آغوش گرم خانواده بازگردند.
مدیرعامل ستاد دیه استان البرز با اشاره به پیشگیری بهتر از درمان است ،گفت: مردم در مسایل مالی با تامل كار اقتصادی انجام شود تا دچار مشكل نشوند.
مقدسی در خصوص مهریه بالا در خانواده ها افزود: ازدواج یك سنت حسنه بوده لیكن سرانجام برخی مهریه های بالا، زندان است.
وی بیان كرد: ستاد دیه تنها نهاد مردمی است كه عهده‌دار آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در كشوراست و امیدواریم با كمك خیرین بتوانیم شمار زیادی از زندانیان جرایم غیرعمد را در ماه مبارك رمضان به آغوش خانواده‌های خود بازگردانیم.
به همین منظورجشن گلریزان در هشتم خرداد ماه سال جاری در تالار هما واقع در جاده ملارد با حضور مسئولان استان البرز برگزار می شود.
چهار زندان بزرگ كشور در البرز مستقر هستند.
7413/ 6155

سرخط اخبار استان‌ها