۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۲۱
کد خبر: 82920735
T T
۰ نفر

قاچاقچيان طلا در كردستان 14 ميليارد ريال جريمه شدند

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۲۱
کد خبر: 82920735
قاچاقچيان طلا در كردستان 14 ميليارد ريال جريمه شدند

سنندج - ايرنا - مديركل تعزيرات حكومتي كردستان گفت: پرونده قاچاقچيان طلا در اين استان رسيدگي شد و اين افراد به پرداخت 14 ميليارد ريال جريمه نقدي در حق صندوق دولت محكوم شدند.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از روابط عمومي و تشريفات سازمان تعزيرات حكومتي، سيدنجيم حسيني اظهار داشت: پرونده قاچاق 6.63 كيلوگرم طلا در تعزيرات استان كردستان مورد بررسي قرار گرفت.
وي اضافه كرد: اين محموله كه در 18 بسته و در يك خودرو كاميون جاسازي شده بود كه در ايست و بازرسي گلوكاه صلوات آباد شنندج كشف و ضبط شد.
حسيني افزود: پرونده اين 2 متهم در شعبه ويژه رسيدگي به جرايم قاچاق كالا و ارز تعزيرات حكومتي سنندج بررسي شد و اين شعبه ضمن ضبط طلاهاي قاچاق شده و خودروي حامل آن، متهم پرونده را به پرداخت جزاي نقدي محكوم كرد.
وي گفت: شعبه دهم تجديد نظر ويژه رسيدگي به تخلفات قاچاق كالا و ارز سازمان تعزيرات حكومتي ضمن تائيد حكم شعبه ويژه رسيدگي به جرايم قاچاق كالا و ارز تعزيرات سنندج با استعلام دقيق در خصوص ارزش ريالي كالاهاي مكشوفه از بانك مركزي، متهمان را به پرداخت 14 ميليارد ريال جريمه نقدي محكوم كرد.
استان كردستان به سبب داشتن بيش از 284 كيلومتر مرز با كشور عراق يكي از مبادي ورود و خروج كالا و ارز به شمار مي رود و سالانه به ارزش ده ها ميليارد ريال كالاي قاچاق در استان كشف و ضبط مي شود.
3020/9102

سرخط اخبار استان‌ها