۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۳۶
کد خبر: 82918977
T T
۰ نفر

آرامش در كازرون برقرار است

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۳۶
کد خبر: 82918977
آرامش در كازرون برقرار است

شیراز- ایرنا - معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: با حضور مقتدرانه پلیس در كازرون، آرامش و امنیت در این شهر برقرار است و مشكل خاصی وجود ندارد.

سرهنگ كاووس محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از تجمع های اعتراض آمیز كازرون نسبت به تفكیك این شهرستان، عده ای فرصت طلب و اراذل و اوباش قصد تخریب اموال عمومی را داشتند كه پلیس با آنها قاطعانه برخورد كرد.
وی با اشاره به غیرقانونی بودن تجمع های اخیر كازرون، خویشتنداری نیروهای انتظامی در رویدادهای این شهر را ستود و گفت: با این وجود، اجازه ایجاد ناآرامی و ناامنی به فرصت طلبان داده نخواهد شد.
به گزارش ایرنا، وزارت كشور روز گذشته( پنجشنبه )با صدور اطلاعیه ای اعلام كرد كه حوادث شهرستان كازرون در استان فارس جنبه تقسیماتی نداشته بلكه ریشه در عوامل دیگری دارد كه باید مورد شناسایی دقیق قرار گیرد.
در این اطلاعیه آمده است: وزارت كشور با دریافت نظرات و پیشنهادات مردمی و بررسی موضوع از نزدیك در قالب اعزام كارشناسان در چندین نوبت و همچنین حضور مدیركل دفتر تقسیمات كشوری در منطقه، در تلاش بوده تا نگرانی‌های مردم شریف كازرون را درباره طرح در حال بررسی لحاظ نماید.
وزارت كشور اعلام كرده است: به همین منظور با تقاضای صاحب نظران منطقه و به منظور بررسی دقیق و لحاظ پیشنهادات مردمی و رفع كاستی های موجود، طرح پیشنهادی تا تامین خواسته های كارشناسی و منطقی مردم در دفتر تقسیمات كشوری متوقف شده است.
در این اطلاعیه آمده است: وزارت كشور در مساله تقسیمات كشوری در عین استمرار همفكری با دلسوزان و صاحب نظران از اقشار گوناگون منطقه، از مردم آگاه و متدین كازرون می خواهد با حفظ آرامش و هوشیاری انقلابی خود مراقب دسیسه های معاندان و سایت های ضد انقلاب و اهداف شوم دشمنان این آب و خاك باشند و اجازه ندهند امنیت اجتماعی منطقه مختل و فضای ناامنی حاكم شود.
موضوع تفكیك 2 بخش چنارشاهیجان و كوهمره نودان از كازرون و ایجاد شهرستان جدیدی با نام كوه چنار از آبان 96 مطرح شد و از آن زمان تاكنون اعتراض هایی با مراجعه به فرمانداری و حضور در میدان شهدای كازرون شده است.
تجمع معترضان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (26 و 27 اردیبهشت ماه جاری) به برخورد فیزیكی با ماموران نیروی انتظامی منجر شد.
به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، در حوادث شامگاه چهارشنبه كازرون، 2 نفر از عوامل نیروی انتظامی و 9 نفر از حمله كنندگان به مقر پلیس زخمی شدند كه یكی از زخمی های جمعیت معترضان، پس از انتقال به بیمارستان فوت كرد.
هادی پژوهش جهرمی افزود: در ادامه این تجمع های غیر قانونی، صبح پنجشنبه نیز عده ای كه بعضا سلاح سرد به همراه داشتند دست به تجمع زده و ضمن حمله به نیروهای انتظامی اقدام به آتش زدن 2 دستگاه خودرو پلیس كردند.
برخی افراد همچنین بامداد جمعه ساختمان یك بانك در كازرون را به آتش كشیدند و خساراتی به اموال عمومی و خودروهای پلیس وارد كردند.
استاندار فارس نیز در ارزیابی جنس اعتراض های روزهای چهارشنبه و پنجشنبه كازرون گفت كه عده ای به دنبال سوء استفاده و طرح مسایل دیگر هستند.
اسماعیل تبادار پیش از این در سفر 13 اردیبهشت به كازرون به مردم این شهرستان اطمینان داده بود كه طرح تفكیك این شهرستان و تشكیل شهرستان جدید با عنوان 'كوه چنار' با هدف تامین نظر مردم این شهر از دولت برگشت داده شده است تا اصلاح شود.
جمعیت شهرستان كازرون كه در فاصله 120 كیلومتری غرب شیراز قرار دارد، بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسكن كه در سال 95 انجام شد، 266 هزار و 217 نفر است.
7372/ 2027
۰ نفر