۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۵۲
کد خبر: 82918326
T T
۰ نفر
پرداخت 30 درصد تسهیلات بانك مسكن به احیای بافت های فرسوده

تهران- ایرنا - مدیرعامل بانك مسكن گفت: پرداخت 30 درصد تسهیلات ساخت، خرید و مقاوم سازی در بافت های فرسوده شهری از مهم ترین اولویت این بانك در اجرای برنامه بازآفرینی شهری است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه شهرسازی ، ابوالقاسم رحیمی اناركی افزود: خوشبختانه بازسازی و نوسازی سالیانه 100 هزار واحد مسكونی در بافت های فرسوده و ناكارآمد شهری و سكونتگاه‌های غیررسمی به عنوان اهداف كمی این اقدام در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینكه براساس مطالعات انجام شده از سوی شركت بازآفرینی شهری ایران درحال حاضر بیش از 140 هزار هكتار بافت فرسوده در 544 شهر كشور وجود دارد ، گفت: با توجه به آمار موجود خوزستان با رقمی 9.59 درصد دارای بیشترین سهم و زنجان با رقم 0.57 درصد دارای كمترین مساحت از بافت فرسوده شهری در كشور هستند.
وی در خصوص عملكرد كلی تسهیلات بافت فرسوده شهری از محل خط اعتباری از ابتدای اجرای طرح تا 29 اسفند ماه سال 96 گفت: درحال حاضر 81 هزار و 906 طرح در این حوزه معرفی شده كه اقدامات لازم برای 81 هزار و 881 واحد انجام و مراحل پرداخت تسهیلات برای81 هزار و 843 واحد نیز به انجام رسیده است.
مدیر عامل بانك مسكن اظهارداشت: در این راستا 61 هزار و 8 واحد به مرحله فروش اقساطی رسیده‌اند كه سهمی 75 درصدی از تعیین تكلیف درخواست كل متقاضیان را شامل می شود.
به گفته رحیمی اناركی، تسهیلات پرداختی بافت فرسوده شهری از محل خط اعتباری مسكن مهر بوده و مدیریت‌های شعب استان های مازندران ، آذربایجان شرقی، شرق ، غرب ، مركز تهران بیشترین میزان عملكرد تعداد پرداختی از كل تسهیلات ابلاغی را داشتند.
وی خاطرنشان كرد: مدیریت‌های شعب استا‌های آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، سیستان و بلوچستان درعملكرد فروش اقساطی واحدها نسبت به قراردادهای منعقده، بیشترین میزان عملكرد تعیین تكلیف واحدها را از تسهیلات منعقده شده را داشته اند.
به گزارش ایرنا، هم اكنون 2700 محله در كشور و 12 محله در تهران فرس.ده هستند و دولت تدبیر و امید در نظر دارد در 10 سال آینده نسبت به احیای سالیانه 270 بافت فرسوده در كشور اقدام كند.
اقتصام**1108 ** 1418
۰ نفر