۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۶:۵۸
کد خبر: 82912377
T T
۰ نفر

801 روستا در آذربایجان غربی از نعمت گاز بهره مند شدند

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۶:۵۸
کد خبر: 82912377
801 روستا در آذربایجان غربی از نعمت گاز بهره مند شدند

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شركت گاز آذربایجان غربی با اشاره به جهش قابل توجه گازرسانی به روستاهای این استان در دولت تدبیر و امید، گفت: تا پایان سال گذشته 801 روستای استان از نعمت گاز بهره مند شدند در حالی كه این تعداد تا پیش از دولت یازدهم كمتر از 200 روستا بود.

علیرضا شیخی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سخت گذر بودن مسیر برخی از شبكه های گازرسانی روستایی استان را یادآوری كرد و افزود: 188 روستای استان در سال گذشته از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند كه یك ركورد در نوع خود به شمار می رود.
وی با اشاره به بهره مندی 56 درصدی جمعیت روستایی این استان از گاز در زمان حاضر، اضافه كرد: بیش از یك میلیون و 100 هزار نفر از مردم استان در روستاها زندگی می كنند و بر اساس این آمار، بیش از 600 هزار روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند.
وی بیان كرد: علاوه بر این، عملیات اجرایی گازرسانی به 331 روستای استان نیز آغاز شده است و اكنون در سراسر آذربایجان غربی در مراحل مختلفی از اجرا قرار دارد.
مدیرعامل شركت گاز آذربایجان غربی گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، امسال با نصب 10 هزار انشعاب شهری و 35 هزار انشعاب روستایی به ترتیب 26 هزار خانوار شهری و 40 هزار خانوار روستایی دیگر از نعمت گاز بهره مند می شوند.
شیخی افزود: در سال جاری یكهزار و 850 كیلومتر شبكه گذاری در استان برنامه ریزی شده است كه با تحقق آن، ركورد كشوری میزان توسعه شبكه گازرسانی طی یك سال، در این استان به ثبت خواهد رسید.
وی ادامه داد: علاوه بر جمعیت روستایی در حال حاضر 99 درصد از جمعیت شهری استان نیز از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
مدیرعامل شركت گاز آذربایجان غربی بیان كرد: هم اكنون گازرسانی به 6 شهر سرو، میرآباد، آواجیق،خلیفان، قطور و زر آباد در دست اجرا و طراحی است كه با اجرای طرح های گازرسانی به این شهرها 100 درصد خانوار شهری استان به شبكه گاز طبیعی وصل می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی حدود 2 هزار و 800 روستا دارد كه از این تعداد نزدیك به 2 هزار روستا دارای بیش از 20 خانوار است.
8137/3072
۰ نفر