۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۰۳
کد خبر: 82911888
T T
۰ نفر
حفظ برجام در صورت ارائه تضمین های قطعی، ممكن است

تهران-ایرنا- معاون وزیر امور خارجه تاكید كرد: در صورت ارائه تضمین های قطعی از سوی سایر طرف های برجام نسبت به تامین منافع ایران و جبران آثار خروج آمریكا از این توافق، حفظ برجام ممكن خواهد بود.

به گزارش ایرنا از مركز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، در ادامه گفت و گوها و رایزنی های دو جانبه میان ایران و دیگر اعضای برجام، سرگئی ریابكوف معاون وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه 19 اسفند به تهران سفر كرده و با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه كشورمان دیدار و گفت و گو كرد.
با توجه به اعلام عدم پایبندی دولت ایالات متحده آمریكا به برجام و خروج یكجانبه آن كشور از توافق مزبور، آخرین وضعیت اجرای برجام و چگونگی تداوم این توافق بدون حضور آمریكا، موضوع اصلی این دیدار بود.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه كشورمان در این دیدار ضمن اشاره به موارد بدعهدی و نقض تعهدات آمریكا در طول اجرای برجام، اعلام كرد جمهوری اسلامی ایران گفت و گو با تمام طرف های اروپایی، روسیه و چین را برای بررسی امكان تداوم برجام ، ادامه خواهد داد.
سید عباس عراقچی، تاكید كرد در صورت ارائه تضمین های قطعی از سوی سایر طرف های برجام نسبت به تامین منافع ایران و جبران آثار خروج آمریكا از این توافق، حفظ برجام ممكن خواهد بود.
معاون وزیر خارجه روسیه نیز در این دیدار ضمن اظهار تاسف از اقدام دولت آمریكا در خروج از برجام، این اقدام را تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی دانست و بر تعهد این كشور بر اجرای كامل برجام و همكاری با سایر كشورهای عضو برای حفظ برجام تاكید كرد. ریابكوف همچنین تصریح كرد كه آن كشور به تعمیق روابط خود با ایران در تمامی ابعاد ادامه خواهد داد.
به گزارش ایرنا سه شنبه هفته گذشته رئیس جمهور آمریكا علیرغم مخالفت های جهانی با هر گونه تصمیم یكجانبه از توافق هسته ای ایران و 1+5 خارج شد. به دنبال این اقدام یكجانبه و غیر قانونی مقامات و دیپلمات های شركای برجام دور تازه ای از رایزنیها برای حفظ این توافق را آغاز كرده اند.
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با فرهنگیان از دولت خواستند تضمین های قطعی برای حفظ منافع ایران در توافق هسته ای را از طرف های اروپایی دریافت كنند.
سیام**2021**1449
۰ نفر