۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۲:۵۸
کد خبر: 82911717
T T
۰ نفر
تیم كشتی نوجوانان ایران 6 مدال گرفت

تهران - ایرنا - نمایندگان كشورمان در روز نخست رقابت های كشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا در ازبكستان، سه طلا، یك نقره و دو برنز كسب كردند.

به گزارش ایرنا، مسابقات هفت وزن نخست رقابت های كشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا امروز (پنجشنبه) در شهر تاشكند ازبكستان برگزار شد كه در پایان تیم ایران توسط امیررضا ده بزرگی در وزن 45 كیلوگرم، سجاد عباس پور در وزن 48 كیلوگرم و محمد نصرتی در وزن 92 كیلوگرم به مدال طلا، شاهین بداغی در وزن 60 كیلوگرم به مدال نقره، امیرحسین خوانساری و محمدرضا عبدیان در وزن های 55 و 110 به مدال برنز رسید. ایمان محمدیان در وزن 51 كیلوگرم نیز پنجم شد.
نتایج كشتی گیران كشورمان به شرح زیر است:
در وزن 45 كیلوگرم امیررضا ده بزرگی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر ارسلان بك ذاكیربایف از تركمنستان را شكست داد و در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 5 بر صفر و ضربه فنی اسلام جان عزیزاف از تاجیكستان را مغلوب كرد و راهی دیدار فینال شد. ده بزرگی در دیدار فینال بایگالی از كشور چین را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.
در وزن 48 كیلوگرم سجاد عباس پور در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد و در دور دوم مقابل جیاجون یانگ از چین با نتیجه 8 بر صفر به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی رفت. عباس پور در این مرحله با نتیجه 3 بر 2 از سد ابرار آتابایف از ازبكستان گذشت و به دیدار فینال رسید كه در دیدار پایانی با شكست ایسخار كوربایف از قزاقستان صاحب مدال طلا شد.
در وزن 51 كیلوگرم ایمان محمدی در دور اول با نتیجه 6 بر صفر جونجی تان از چین را مغلوب كرد و در دور بعد با نتیجه 9 بر صفر از سد فیصل الدوساری از عربستان گذشت اما در مرحله نیمه نهایی مقابل واتارو ساساكی از ژاپن با نتیجه 7 بر 2 شكست خورد و به دیدار رده بندی رفت. محمدی در دیدار رده بندی مقابل لازیزخان اوزبكوف از ازبكستان شكست خورد و پنجم شد.
در وزن 55 كیلوگرم امیرحسین خوانساری در دور نخست مقابل كن ماتسویی از ژاپن با نتیجه 15 بر 6 به پیروزی رسید. وی در دور دوم یانگ سئونگ چول از كره جنوبی را با نتیجه 5 بر 4 مغلوب كرد اما در مرحله نیمه نهایی مقابل امیربك سلطان اف از ازبكستان شكست خورد و به دیدار رده بندی رفت.
خوانساری در دیدار رده بندی دولت علی شاپیروف از تاجیكستان را شكست داد و صاحب مدال برنز شد.
در وزن 60 كیلوگرم شاهین بداغی در دور نخست علی جان ژورایف از تاجیكستان را با نتیجه 8 بر صفر از پیش رو برداشت و در دور دوم با نتیجه 6 بر 5 از سد مادیار مولیتاكانوف از قزاقستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بداغی در این مرحله با نتیجه 8 بر یك كاسئی تاكشیتا از ژاپن را شكست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال مقابل اصیل بك نعمت اف از كشور ازبكستان مغلوب شد و به مدال نقره رسید.
در وزن 92 كیلوگرم محمد نصرتی در دور اول مقابل آیبگشازادا كورایف از تركمنستان با نتیجه 9 بر صفر به برتری دست یافت و در دور دوم نیز با نتیجه 8 بر صفر آركیت اوروزبكوف از قرقیزستان را مغلوب كرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نصرتی در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 3 بر یك ابراربك نورمحمداف از ازبكستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال رسید.
وی در این دیدار كومار نیتش از هند را شكست داد و صاحب مدال طلا شد.
در وزن 110 كیلوگرم محمدرضا عبدیان نماینده ایران بود و با توجه به اینكه در این وزن هفت كشتی گیر حضور داشتند، رقابت ها به صورت دوره ای برگزار شد.
وی در گروه خود سونگ جون اون از كره جنوبی و كنجو نوساكی از ژاپن را با نتایج 8 بر 4 و 8 بر صفر شكست داد و سرگروه شد. عبدیان برای حضور در دیدار فینال و در مرحله نیمه نهایی به مصاف محمدعلی سیداله یف نفر دوم گروه دوم رفت و با نتیجه 11 بر 6 شكست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در دیدار رده بندی مقابل رادیون ایسكوژین از قزاقستان به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.
در این وزن كشتی گیر كره ای كه مقابل نماینده كشورمان شكست خورده بود در دیدار ضربدری (نیمه نهایی) توانست كشتی گیر قزاقستانی (نفر اول گروه دو) را شكست دهد و حریف كشتی گیر ازبكستانی در دیدار فینال شود.
رقابت های 3 وزن باقی مانده نیز فردا (جمعه) برگزار می شود كه قرعه نمایندگان كشورمان به شرح زیر است:
در وزن 65 كیلوگرم كه 10 نفر حضور دارند حسین قاسمی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف كارابایف از قزاقستان می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در مرحله نیمه نهایی با برنده كشتی گیران تاجیكستان و چین مبارزه می كند.
در وزن 71 كیلوگرم مسعود كاوسی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با واخوبوف از ازبكستان كشتی می گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در مرحله نیمه نهایی با برنده نمایندگان هند و تاجیكستان مسابقه می دهد. در این وزن 11 نفر حضور دارند.
در وزن 80 كیلوگرم كه 10 نفر حضور دارند محمد ناقوسی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با اخمدوف از ازبكستان مبارزه می كند و در صورت غلبه بر این حریف در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده كشتی گیران ژاپن و ازبكستان می رود.
شبس**ورزشی**1067**1917
۰ نفر