۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۳۴
کد خبر: 82909908
T T
۰ نفر

ال پاییس:خروج ترامپ از برجام سیلی‌ به صورت اروپا است

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۳۴
کد خبر: 82909908
ال پاییس:خروج ترامپ از برجام سیلی‌ به صورت اروپا است

مادرید - ایرنا - روزنامه ال پاییس سه شنبه شب پس از اقدام ترامپ در خروج از برجام نوشت:تصمیم رئیس جمهوری آمریكا در خروج از برجام به معنی‌ سیلی‌ به صورت اروپا و نادیده گرفتن آنها است .

به گزارش ایرنا، این روزنامه افزود:درمیان اقدامات آسیب رسان «دونالد ترامپ»، هیچكدام بدتر از خروج او از توافق هسته ای با ایران نیست كه برای امنیت خاورمیانه و اروپا كلیدی می‌ باشد.
روزنامه ال پاییس افزود :ترامپ با خروج از این توافق ، افزایش تسلیحاتی را تشویق كرده و محور آسیب دیده اروپایی - آتلانتیكی را در یك بن بست قرار می‌ دهد .
این نشریه تصریح كرد: توافق هسته ای به عنوان تنها ابزار برای اینكه ایران سلاح اتمی‌ نداشته باشد از سوی پنج كشور عضو شورای امنیت و آلمان و اتحادیه اروپا امضا شد تا در عوض ، غرب تحریم هایی‌ كه علیه ایران اعمال شده بودند را تعلیق كند.
این رسانه اسپانیایی تاكیدكرد:همه به جز ترامپ به تعهد خود عمل كردند.ترامپ حرف های نتانیاهو را پذیرفت و همه را فریب داد‌ند زیرا آژانس بین المللی انرژی اتمی 10 بار پایبندی ایران را تایید كرده است.
ال پاییس اشاره نمود كه ترامپ بدین ترتیب به دنبال دو اتفاق بود كه از یك سو، با عوامگرایی بیشتر شهروندانش را خشنود می‌ كند و از سوی دیگر رضایت اسرائیل و عربستان را جلب می كند.
این روزنامه با تاكید بر اینكه اینها محصولات كمی‌ در مقابل ضررهای عظیم هستند، نوشت :تهران كه اكنون از سوی روسیه و چین حمایت می‌ شود ، گزینه ترك پیمان منع گسترش سلاح های اتمی‌ را رد نمی‌ كند .
اكنون،خروج از برجام به معنی‌ سیلی‌ دیگر ترامپ به صورت اروپایی ها است زیرا چند روز پس از اینكه مكرون و مركل در واشنگتن التماس كردند كه به توافق امضا شده از سوی اوباما احترام بگذارد ، این اتفاق رخ داد.
به عقیده ال پاییس، ترامپ با این كار نشان می‌ دهد كه آماده تعمیق شكاف بیشتر با اروپا است و با حمایت از برگزیت و جنگ تجاری با اتحادیه اهداف خود را دنبال می كند.
ال پاییس با اشاره به سخنان سه شنبه شب ترامپ كه گفته بود كه توافق ، صلح را به ارمغان نیاورده است از خود پرسید آیا شكستن آن ، صلح را به ارمغان خواهد آورد ؟ .
روزنامه تصریح كرد :این فاجعه ، تنها زمانی‌ سرعت خود را كاهش خواهد داد كه بقیه بازیگران بگذارند كه ترامپ تنها مسئول آن باشد .
نشریه با اشاره به اینكه اتحادیه اروپا ، روسیه ، چین و همچنین ایران می‌ خواهند توافق را حفظ كنند ، خاطرنشان كرد كه همه آنها این آرزو را دارند كه دو سال و نیمی كه از دولت ترامپ منزوی شده در جهان باقی‌ مانده ، هر چه زودتر بگذرد یا با استیضاح عمر دولت او كوتاه شود.
این رسانه در پایان تاكید كرد كه در مقابل بی‌ مسئولیتی ترامپ باید با عملگرایی اقدام كرد .
اروپام *5*491**1908

سرخط اخبار جهان