۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۵۷
کد خبر: 82909849
T T
۰ نفر
همه باید در مساله برجام یكدل و هماهنگ باشیم

تهران - ایرنا - فرمانده كل سپاه پاسداران تاكید كرد: مساله خروج آمریكا از برجام در آینده ی جمهوری اسلامی ایران بسیار تعیین كننده است و همه باید در این ارتباط یكدل و هماهنگ و با نگاه عمیق، در راستای تقویت توانمندی‌های داخلی گام برداریم و بر ظرفیت ‌های درونی كشور متمركز شویم.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار سرلشكر پاسدار محمدعلی جعفری روز چهارشنبه در نخستین همایش ملی مهارت آموزی كاركنان وظیفه (سربازان) این مطلب را بیان داشت.

** خروج آمریكا از برجام را به فال نیك می گیریم
فرمانده كل سپاه درباره خروج آمریكا از برجام همچنین گفت: خروج شرورانه آمریكا از برجام را به فال نیك می گیریم، هر چند آمریكایی ‌ها پیش از این هم اعتباری نداشتند.

** آمریكا برای هیچ مذاكره ای قابل اعتماد نیست
فرمانده كل سپاه با بیان اینكه «یك بار دیگر كاملا روشن شد و به اثبات رسید كه آمریكایی ها زورگو هستند»، گفت: آمریكایی ها برای هیچ گونه مذاكره و تعاملی قابل اعتماد نیستند.
وی افزود: مساله خروج آمریكا از برجام در آینده ی جمهوری اسلامی ایران بسیار تعیین كننده است و همه باید در این ارتباط یكدل و هماهنگ و با نگاه عمیق، در راستای تقویت توانمندی‌های داخلی گام برداریم و بر ظرفیت ‌های درونی كشور متمركز شویم.
سرلشكر جعفری با بیان اینكه نیروهای مسلح با نگاه به ظرفیت‌های داخل كشور موجب عزت و اقتدار شده‌اند، گفت: به امید خدا در سایر بخش‌ های كشور نیز این نگاه به وجود خواهد آمد.

** اروپایی ها وابسته به آمریكا هستند و مستقل تصمیم نمی گیرند
وی همچنین تصریح كرد: «امیدواریم این فرصت یك تا دو هفته ‌ای كه رئیس جمهوری شب گذشته اعلام كردند به پایان برسد؛ بدیهی است كه اروپایی‌ها در انتخاب بین آمریكا و ایران، آمریكا را برمی‌گزینند چرا كه آن‌ها وابسته به آمریكا هستند و نمی‌توانند مستقل و آزادانه تصمیم بگیرند.»
فرمانده كل سپاه بیان كرد: امروز ایران در مقابل زورگویی دشمنان و همچنین در مقابله با جربانات تروریستی در منطقه ایستاده است و همین ایستادگی ما آنان را از پای در می‌آورد و موجب پیشرفت انقلاب شده و خواهد شد.

**نیروهای مسلح توجه بیشتری به ارتقای توان دفاعی از این پس دارند
سرلشكر جعفری اظهار داشت: از این به بعد نیروهای مسلح باید توجه بیشتری به ارتقای توان دفاعی داشته باشند و در راستای مولفه ‌های اصلی قدرت حركت كنند.
وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی عامل قدرت ایران وابستگی به آمریكا بود، اما بعد از انقلاب اسلامی عامل قدرت ما خود اتكایی به نیرو‌های انسانی كارآمد، تجهیزات نظامی داخلی به ویژه توان موشكی باز دارنده است.
وی توضیح داد: نیروی انسانی یكی از عوامل اصلی قدرت ایران اسلامی است، نیروی‌های مسلح ما انسان محور هستند و سربازان در نیرو‌های مسلح و بسیج در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو قشر اصلی توانمندی دفاعی كشور است. پس باید به جایگاه سرباز نگاه ویژه داشته باشیم.
سرلشكر جعفری مردمی بودن و ولایی بودن نظام اسلامی را دلیل اهمیت نیروی انسانی در كشور دانست و گفت: ما در سپاه وظیفه خود را توجه به نیروی انسانی می‌دانیم. در سپاه از سال 92 توجه ویژه‌ای به مهارت آموزی و بحث اشتغال وجود دارد.
اجتمام**7029 * 7268 ** 1418
۰ نفر