۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۱۰
کد خبر: 82909340
T T
۰ نفر

نقوی حسینی به نقل ازوزیر اطلاعات: «دری» جاسوس نبود

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۱۰
کد خبر: 82909340
نقوی حسینی به نقل ازوزیر اطلاعات: «دری» جاسوس نبود

تهران – ایرنا - سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت وزیر اطلاعات در جلسه امروز این كمیسون تصریح كرد كه دری اصفهانی جاسوس نبود.

«سیدحسین نقوی حسینی» عصر روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در تشریح جلسه امروز كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات برای پاسخ به سوالات نمایندگان عضو كمیسیون اشاره كرد و گفت : تمامی نمایندگان سؤال‌كننده، از پاسخ‌های وزیر اطلاعات در كمیسیون قانع شدند.
سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: وزیر اطلاعات در پاسخ به احمد سالك نماینده اصفهان اظهار داشت كه «دری اصفهانی برای وزارت ناشناخته نیست و الان هم می گویم وی مرتكب جاسوسی نشده است ولی تابعیت مضاعف و دوگانه دارد و ممكن است خلاف دیگری داشته باشد» كه در نهایت، سالك از پاسخ وزیر قانع شد.
نقوی حسینی گفت: در ابتدای این جلسه شهروز برزگر نماینده سلماس گزارشی از سفر هیأت پارلمانی به دو كشور چین و ژاپن ارائه كرد.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: در كشور چین در فضای مجازی از پیام رسان های داخلی و ملی استفاده می شود و مابقی پیام رسان ها فیلتر بود و پیام رسان داخلی نیز پاسخگوی نیازهای جمعیت یك و نیم میلیاردی این كشور بود.
وی افزود: همچنین این هیأت از مركز بحران چین و ژاپن و از برخی مراكز تولیدی، الكترونیكی و اقتصادی دو كشور بازدید به عمل آورد.
نقوی حسینی در ادامه با بیان اینكه جلسه با موضوع سوال نمایندگان از سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات ادامه یافت، عنوان كرد: امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در تشریح سوال خود از وزیر اطلاعات گفت كه انگیزه جابر انصاری حسینی از همكاران وی در مكاتبه و گردشكار اهدای واحدهای مسكونی به قضات چه بوده و چرا در حالی كه جابر انصاری تایید نشده، مسئولیت در وزارت راه و شهرسازی دارد؟
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد:علوی نیز در پاسخ به این سوال گفت كه زمان تایید صلاحیت ایشان قبل از این ماجراها بوده و در آن زمان هم با عنایت به ملاحظاتی، وی مشكلی نداشته است.
وی افزود: در ادامه امیرآبادی با اعلام اینكه این سوال باید از وزیر راه و شهرسازی پرسیده شود از پاسخ وزیر قانع شد.

**ادعاها درباره دختر آیت‌الله آملی لاریجانی كذب محض بود
نقوی حسینی در ادامه به سوال دوم مربوط به محمود صادقی نماینده تهران مبنی بر ضابطه تهیه، تدوین، انتشار و امحای بولتن های خبری محرمانه چیست اشاره و مطرح كرد: انتشار اخبار اینگونه بولتن ها در فضای مجازی مشكلات زیادی را ایجاد كرده است كه علوی در پاسخ به آن گفت انتشار بولتن با كنترل و دقت وزارت صورت می گیرد؛ولی مسئولیت حفظ و نگهداری آن با همان دستگاهی است كه مطابق طبقه بندی صورت گرفته، آن را حفظ كند.
عضو هیأت رئیسه كمیسیون امنیت ملی مجلس دهم ادامه داد: وزیر در پاسخ به سوال دوم صادقی اضافه كرد كه در مورد دخترخانم آیت الله آملی لاریجانی هم بررسی كارشناسی كرده و دریافتیم همه ادعاها دروغ و كذب محض بوده و نسبت جاسوسی دادن به وی اساساً دروغ و كذب است و فردی هم كه این مطالب را اشاعه كرده بود اعتراف كرده كه اقداماتش كذب بوده و واقعیت نداشته است كه صادقی از این پاسخ نیز قانع شد.
وی در ادامه با اشاره به سوال سوم صادقی كه از سوی جمعی از نمایندگان تهران مطرح شد، اظهار كرد: وی گفت پیرو شكایت فرزند داریوش فروهر مبنی بر به قتل رسیدن پدرش و نتایج آن چه شد و علت توقیف پاسپورت وی در فرودگاه و بازجویی از وی مبنی بر اینكه وی حق شهروندی ندارد و... چیست و اگر این موضوع صحت دارد، چه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته و علت شكایت وی از وزارت اطلاعات و محكومیت های وی چه بوده و خلاصه سوال این بود كه چرا به جای شكایت از عاملان قتل فروهر و پیگیری و مجازات آنها، با طرف مقابل برخورد می شود و چگونه است كه آقای روحانی كه شعار حقوق شهروندی می دهند و جنابعالی كه وزیر این دولت هستید، با همان ادبیات گذشته برخورد می كنید.

**با توقیف‌كنندگان پاسپورت فرزند فروهر در فرودگاه برخورد شد
نقوی حسینی در ادامه به پاسخ های وزیر اطلاعات به این سوال اشاره و بیان داشت: علوی در پاسخ گفت كه اجازه مراسم برای فروهر هر سال داده می شود و هیچ كس معترض آنها نشده است،اما در ارتباط با دیگران كه از مراسم آنها سوءاستفاده می كنند، طبیعی است كه اقدام می شود.
نماینده مردم ورامین ادامه داد: وی گفت وزارت اطلاعات در مقام شاكی نیست، ما صرفا اطلاعات در اختیار دستگاه ها می گذاریم و ممكن است دستگاه قضا بر اساس این اطلاعات اقدام قضایی كند، این مورد هم كه دستگاه قضا اقدام كرده بر اساس همین اطلاعات بوده و اهانت به مقدسات برای قوه قضائیه مسجل شده است.
وی اضافه كرد: وزیر ادامه داد كه وزارت با كسانی كه در مورد پاسپورت ایشان برخورد كرده بودند، برخورد كرد و در هر جایی كه با فردی برخورد خلاف ضوابط شود، وزارت برخورد می كند كه در نهایت صادقی از پاسخ های وزیر قانع شد.

**وزارت اطلاعات نسبت به مظنونین جاسوسی حساس است/ دری اصفهانی جاسوس نبود
نقوی حسینی در ادامه به سوال بعدی احمد سالك نماینده اصفهان اشاره و عنوان كرد: سالك سوال خود را به نمایندگی سایر سوال كنندگان مطرح كرد كه ورود و حضور دری اصفهانی در تیم مذاكره كننده برجام و اینكه چگونه علیرغم جاسوس بودن وی مورد تایید قرار گرفته است؛ چگونه در حالی كه وی با مستندات موجود، به جرم جاسوسی محكوم شده؛ ولی وزیر اطلاعات از جاسوس نبودن وی سخن می گوید.
این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه به توضیحات علوی اشاره و اظهار كرد: علوی گفت كه عدم حساسیت نسبت به كسانی كه مظنونیت جاسوسی دارند كاری خطرناك است،اما حساسیت نسبت به كسانی كه مظنونیت به جاسوسی ندارند هم خطرناك است.
وی ادامه داد: علوی عنوان داشت كه دری اصفهانی برای وزارت ناشناخته نیست و الان هم می گویم وی مرتكب جاسوسی نشده است ولی تابعیت مضاعف و دوگانه دارد و ممكن است خلاف دیگری داشته باشد كه در نهایت سالك از پاسخ وزیر قانع شد.
سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به سوال ابطحی نماینده خمینی شهر از وزیر اطلاعات خاطرنشان كرد: وی سوال كرد كه علت عدم اشراف بر فعالیت های NGO ها به ویژه (در حوزه) محیط زیست كه سبب ارسال اطلاعات گرانبها از وضعیت آب، خاك، معادن و غیره به سرویس های جاسوسی استكبار شده است، چیست كه علوی گفت اتفاقا در این زمینه كارهای خوبی انجام شده است و ابطحی گفت بنای طرح در مجلس را ندارم و قانع شد.
سیام**3070**1449
۰ نفر