۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۱۲
کد خبر: 82901064
T T
۰ نفر
اینترنت پرسرعت به بیش از هزار شهر رسید

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت ارتباطات سیار ایران با بیان اینكه اكنون 100 درصد شهرها و 87 درصد روستاها از خدمات اینترنت پرسرعت بهره مند اند، گفت: مناطق تحت پوشش شبكه باند پهن كشور به بیش از یك هزار شهر رسید.

به گزارش روز شنبه ایرنا، شبكه پهن‌باند، به یك ارتباط با پهنای باند حداقل ۲۵۶ كیلوبیت در هر ثانیه اشاره دارد. هر كانال، ۶ مگاهرتز پهنا دارد و از یك رنج فركانسی وسیع برای دریافت بدون دردسر داده بین شبكه استفاده می‌كند.
حمید فرهنگ روز یكشنبه درهشتمین مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع فوق العاده همراه اول افزود: مشتركان دیتای این اپراتور در پایان پارسال ركورد سه هزار و 700 ترابایت ترافیك روزانه را ثبت كرده اند؛ در این سال ترافیك دیتای همراه اول نسبت به سال پیش از آن ۲.۶ برابر رشد كرده و در مجموع روند آن در شبكه (ماهانه)، ۱۶۴ برابر رشد داشته است.
وی با بیان اینكه اپراتور اول بیش از ۹۶ میلیون سیمكارت واگذار كرده است، گفت: بیش از ۱۰ میلیون مشترك جدید در سال گذشته جذب شده كه شامل ۴۹۱ هزار سیمكارت دائمی و بیش از ۹ میلیون و 500 هزار سیمكارت اعتباری است.
فرهنگ ادامه داد: پارسال بیش از ۵۲ میلیون سیمكارت در شبكه همراه اول به صورت فعال در لحظه بوده است؛ همچنین شمار مشتركان تلفن همراه «باند پهن» با افزایش ۳۸ درصدی به ۳۲ میلیون مشترك رسیده؛ در عین حال پارسال تعداد ۱۰ میلیون سیمكارت یوسیم (usim) توزیع شد كه نسبت به سال پیش از آن ۳۳۰ درصد رشد داشته است.
مدیرعامل همراه اول با تشریح دستاوردهای توسعه بازار و سبد محصولات این شركت در سال گذشته گفت: پارسال نزدیك به ۳۵ خدمت و سرویس جدید به طور مستقیم ارائه و اكنون بیش از ۸۰۰ محصول در حوزه خدمات ارزش افزوده ارائه می شود.
وی ادامه داد: همراه اول در راستای حمایت از تولید داخل بیش از ۷۵ درصد از مصارف هزینه ای خود را از منابع داخلی تأمین می كند؛ همچنین كسب رتبه نخست در استفاده حداكثری از منابع و مهارت های ایرانی در ارزیابی عملكرد اپراتورها توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دو دوره پیاپی، نشان از توجه ویژه به این موضوع دارد.
فرهنگ، به اجرای طرح «ارتقای سامانه جامع مشتركان» این اپراتور از اول اردیبهشت ماه امسال با حضور ۷۰۰ نفر از همكاران داخلی و خارجی اشاره كرد و گفت: گفت: پروژه به دلیل ایجاد اختلال در شبكه، به صورت گسترده به مشتركان اطلاع رسانی شد.
مدیرعامل همراه اول خاطرنشان ساخت: مشتركان دائمی و اعتباری با اجرای این طرح، همزمان و به صورت یكپارچه سرویس و خدمات دریافت می كنند و این سبب بهینه سازی در هزینه ها می شود.
اقتصام**2078** 2023
۰ نفر