۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۳۲
کد خبر: 82897665
T T
۰ نفر
حمايت از كالاي ايراني به تلاش كارگران نياز دارد

تهران - ايرنا - وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به نامگذاري سال جاري از سوي رهبر معظم انقلاب با عنوان سال حمايت از كالاي ايراني، تحقق اين شعار را منوط به تلاش كارگران اعلام كرد.

به گزارش ايرنا، علي ربيعي روز چهارشنبه در همايش كارگران پاكدشت كه در ورزشگاه كارگري اين شهرستان برگزار شد، با تبريك فرارسيدن هفته كارگر اظهار كرد: ميثاق ملي ما قانون اساسي و هفته كارگر زمان مناسبي براي مرور دوباره ميثاق ملت است كه در آن ذكر شده انقلاب براي جابجايي هاي اجتماعي شكل گرفته و اين مهم بايد در اين هفته نمود بيشتري داشته باشد.
وي گفت: در هفته كارگر قصد داريم كه در تمامي استان هاي كشور، صداي كارگران كه با وجود سكوت خود، فريادهاي بلندي دارند در جهت بهبود شرايط جامعه كارگري شنيده شود.
وي افزود: رهبر معظم انقلاب طي سال هاي اخير، نام سال ها را بر اساس كار و تلاش كارگران انتخاب كرده اند و امسال نيز با تعيين شعار حمايت از كالاي ايراني، در اصل از كار و كارگر ايراني حمايت كرده اند.
ربيعي بيان كرد: براي تحقق اين شعار اگر حتي يك ريال هم به حقوق كارگران اضافه كنيم، توانسته ايم از كارگران در توليد كالاي خوب و قابل رقابت حمايت كنيم.
وي با اشاره به اين كه كارگران همواره در صف اول دفاع از ارزش هاي اسلامي قرار دارند گفت: كارگران ايران اسلامي همچون زمان جنگ، براي تحقق شعار حمايت از كالاي ايراني در كنار فرمايش رهبر معظم انقلاب قرار دارند.
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با تأكيد بر ايجاد نشاط در سازمان تأمين اجتماعي گفت: در سال هاي گذشته، تأمين اجتماعي با سياست هاي غلطي حركت كرد كه در آن كارگران نسل بعدي در زمان بازنشستگي با مشكلات عديده اي مواجه مي شدند ولي با تلاش فراوان، در برابر اين روند اشتباه ايستادگي كرده و آن را متوقف كرديم و اين سازمان را به سازماني قابل قبول كه روح پاكي در آن جاري است، تبديل كرديم.
وي تصريح كرد: طي چهار سال گذشته به اندازه 50 سال در مناطق مختلف كشور مراكز درماني تأمين اجتماعي احداث شده است.
ربيعي بيان كرد: تأمين اجتماعي ، فقط صندوق تأمين حقوق نيست بلكه جايي براي زندگي اجتماعي بازنشستگان است، در ساختار جديد تأمين اجتماعي تلاش كرديم تا موضوع بيمه تكميلي، مسائل رفاهي و مسكن بازنشستگان را در دستور كار قرار داده و با اختصاص تسهيلات خريد كالاي ايراني بدون سود ، شرايط بهتري براي زندگي آنان فراهم كنيم.
وي افزود: در سال هاي گذشته قدرت خريد كارگران و بازنشستگان به شدت پائين آمده و در سال هاي تورم ، حقوق آن ها بسيار اندك افزايش پيدا كرد و اين امر باعث شد تا زندگي آن ها به ويژه در شهرهاي بزرگ با مشكل جدي مواجه شود.
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: در سال هاي اخير موفق شديم تا نمودار حقوق كارگران را افزايش داده و شكاف بين مزد و تورم را كاهش دهيم و با افزايش 130 درصدي حقوق نسبت به تورم كه البته ناكافي است ، برخي از مشكلات اين جامعه برطرف شود و تلاش داريم كه حقوق بازنشستگان را تا همين حد افزايش دهيم.
وي بيان كرد: يكي از برنامه هاي مهم وزارت تعاون، برنامه ريزي براي كارگران روستايي است و بنا داريم تا براي روستائياني كه كشاورزي خود را از دست داده اند ، توليدي هاي كوچك ايجاد كنيم و براي تحقق اين مهم 10 هزار ميليارد تومان از پول اشتغال كارگري روستايي در نظر گرفته شده است.
وي با تبريك فرارسيدن هفته كارگر گفت : هفته كارگر فرصت مناسبي است تا برنامه ها و كاستي هاي جامعه كارگري را بازگو كرده و به رفع مشكلات آن ها بپردازيم .
ربيعي افزود: جامعه بايد اين حقيقت را بداند كه در جامعه افرادي هستند كه تلاش دارند تا با گذاشتن پا بر روي شانه هاي مردم و بدون آن كه مشاركتي در توليد ملي داشته باشند ، از فرصت نابرابر سوء استفاده كنند، پول روي پول بگذارند و فاصله خود را از ديگران بيشتر كنند.
وي تأكيد كرد: هفته كارگر بهترين زمان براي مرور اين واقعيت است كه جامعه اي ارزشمند است كه در آن توليد و نيروي كار ارزش است چرا كه اگر در جامعه كارگر عزيز نباشد، در آن رانت و منش رانت خواري جاري مي شود.
تهرام/7254//1348/1772
۰ نفر