۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۱۲
کد خبر: 82895991
T T
۰ نفر

شبكه فیبر نوری در ایلام 80 درصد پیشرفت فیزیكی دارد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۱۲
کد خبر: 82895991
شبكه فیبر نوری در ایلام 80 درصد پیشرفت فیزیكی دارد

ایلام - ایرنا - مدیركل ارتباطات زیرساخت ایلام از اجرای عملیات 400 كیلومتر فیبر نوری با 80 درصد پیشرفت فیزیكی در این استان خبر داد و گفت: تا پایان مهرماه سال جاری اجرای این پروژه تكمیل می شود.

رضا حسن بیگی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: این طرح با هدف توسعه و گسترش شبكه فیبرنوری در استان در 6 مسیر ایلام - مهران، مهران - بازارچه مرزی، مهران - دهلران، ایلام - ایوان، ایوان - گیلانغرب و ایلام - بدره در حال اجرا است.
وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را 220 میلیارد ریال اعلام كرد و افزود: تا كنون نزدیك به 370 كیلومتر از این میزان اجرایی شده است كه با اتمام آن ظرفیت فیبرنوری استان به چهار برابر میزان كنونی افزایش خواهد یافت.
مدیركل ارتباطات زیرساخت ایلام از جابجایی شبكه فیبر نوری در مسیر جاده ارتباطی ایلام - مهران خبر داد و یادآور شد: با توجه به اینكه شركت ارتباطات زیرساخت استان به موازات این مسیر(جاده ایلام - مهران) فیبر نوری دارد لذا در راستای تسریع در روند اجرای پروژه چهاربانده كردن در این محور، این شركت تا كنون نزدیك به 20 كیلومتر از شبكه فیبر نوری را جابجا كرده است.
به گزارش ایرنا، شبكه فیبرنوری كه بستر امن ارتباطات استان ایلام را برقرار می كند از سه مسیر ایلام به كرمانشاه، ایلام به خوزستان و ایلام به لرستان و از مسیر بین المللی پایانه مرزی مهران به عراق همه ارتباطات داخل و خارج استان را برقرار می كند.
3032/6034

سرخط اخبار استان‌ها