۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۳۷
کد خبر: 82895926
T T
۰ نفر
اداره كل زندان هاي البرز رتبه نخست جذب تسهيلات را كسب كرد

كرج-ايرنا-رييس مركز مراقبت پس از خروج اداره كل زندان هاي البرز بابيان اينكه سهميه اين اداره اعطاي تسهيلات بانكي براي 18 نفر زنداني آزاد شده است، گفت: با جذب 155 درصد تسهيلات بانكي وايجاد شغل براي 54 نفر زنداني آزاد شده، رتبه نخست كسب شد.

حميد رضا عزيزيان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: يكي ازاهداف سازمان زندان ها توانمندسازي خانواده هايي است كه سرپرست آنها محكوميت خود را در زندان ها سپري مي كند.
عزيزيان با اشاره به قراردادي كه سازمان زندان ها با سازمان فني و حرفه اي كشور دارد، افزود: در مدت محكوميت زندانيان تخصص و مهارت هاي لازم را در زندان ها كسب مي كنند.
وي اضافه كرد: افرادي كه فاقد مهارت هستند با دريافت گواهينامه فني و حرفه اي معتبر پس از آزادي از زندان در بازار كسب و كار فرصتي براي خود ايجاد مي كنند.
رييس مركز مراقبت پس از خروج اداره كل زندان هاي استان البرز با اشاره به اينكه خانواده هاي زندانياني كه داراي محكوميت درازمدت هستند و بي بضاعت بودن آنها تشخيص داده شده شناسايي شده اند، خاطرنشان كرد: اين خانواده ها تحت سرپرستي و حمايت كميته امداد و بهزيستي قرار مي گيرند و مشمول مقررات و قوانين تسهيلات بانكي و اشتغال از اين دو نهاد مي شوند.
وي همچنين گفت: اصل فعاليت ما در اين حوزه بازتواني زندانياني است كه با آموزش مهارت ها پس ازخروج از زندان مشغول به فعاليت شوند و بخشي ديگر نيز ايجاد فرصت هاي شغلي از طريق اعطاي تسهيلات بانكي پس از خروج به خانواده هاي اين زندانيان است.
عزيزيان با اشاره به اينكه سهميه ما در استان البرز اعطاي تسهيلات براي 18 نفر زنداني آزاد شده است، گفت: اداره كل زندان هاي استان البرز با 155 درصد جذب تسهيلات بانكي با مبلغ يك ميليارد و 136ميليون در بين اداره كل زندان هاي كشور رتبه اول را كسب كرده است و 54 شغل براي زندانيان آزاد شده ايجاد كرده است.
وي در ادامه گفت: ظرفيت و درخواست مددجويان آزاد شده براي جذب تسهيلات بانكي وجود دارد ولي با محدوديت منابع مواجه هستيم كه مجبوريم بر اساس قوانين موجود از سهميه ساير دستگاه ها استفاده كنيم.
عزيزيان با اعلام اينكه كميته امداد بخشي از تسهيلات خود را در سال گذشته به زناني اختصاص داد كه سرپرست خانواده آنها دوران زنداني دراز مدت دارند، گفت: با معرفي اين خانواده ها و جذب اعتبار براي خانواده زندانيان وضعيت اقتصادي آنها را مديريت مي كنيم و با همت و آموزش به زندانيان اين فرصت ايجاد مي شود تا بعد از آزادي بازگشت مجدد به زندان را نداشته باشند.
وي با بيان اينكه سازمان زندان ها فقط نقش تسهيل كننده دارد، گفت: سازمان اداره كل زندان ها يك فرصت شغلي بعد از آزادي يراي زندان ها ايجاد مي كند تا به وسيله منابع بانكي و با كمك كميته امداد و اداره بهزيستي و ساير نهادها كه متولي ايجاد اشتغال هستند، اين موضوع ساماندهي شود.
7413/1535