۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۵۵
کد خبر: 82894869
T T
۰ نفر

3.5 تن گیاه خوراكی در ایلام كشف شد

۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۵۵
کد خبر: 82894869
3.5 تن گیاه خوراكی در ایلام كشف شد

ایلام - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: سه هزار و 500 كیلوگرم انواع بوته های خوراكی و گیاهان دارویی از متخلفان كشف و ضبط شد.

سرهنگ غلامرضا فتحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: این میزان گیاه خوراكی بهاره به صورت غیرمجاز از عرصه های طبیعی ایلام با هدف سودجویی برداشت شده است.
وی افزود: در این راستا 70 نفر متخلف و متجاوز طبیعت كه بیشتر آنها را افراد غیر بومی استان های همجوار هستند، شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.
وی افزود: عمده این گیاهان شامل رستنی هایی چون تره، پیچك و دیگر گیاهانی بود كه در فصل بهار در رویشگاه های طبیعی استان ایلام می رویند.
فتحی یادآور شد: از این متخلفان تعداد 35 دستگاه خودرو نیز شناسایی و با دستور مراجع قضایی توقیف شده است.
وی گفت: هرچند حساسیت مردم و سطح فرهنگ و آگاهی آنها درخصوص حراست از عرصه های ملی و رویشگاه ها افزایش یافته اما این رویشگاه ها همواره از دستبرد عده ای سودجو آسیب می بینند.
وی با بیان اینكه این گیاهان در مزارع و گلخانه ها رشد نمی كنند، تاكید كرد: چیدن گیاهان وحشی خوراكی و دارویی از ریشه و پیاز موجب از بین رفتن تدریجی این گیاهان می شود.
فتحی از مردم و بهره برداران خواست جهت حراست از گیاهان خودرو از برداشت بی رویه و غیراصولی این رستنی های طبیعی خودداری و اجتناب ورزند.
به گزارش ایرنا، یك میلیون و 700 هزار هكتار از عرصه های 2 میلیون هكتاری استان ایلام را عرصه های طبیعی و ملی تشكیل داده است.
7172/6034