۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۴۵
کد خبر: 82893691
T T
۰ نفر
جوانان ووشوكار خوبي براي جايگزيني بزرگسالان داريم

تهران- ايرنا- «فرشاد عربي» سرمربي تيم ووشوي جوانان ايران در بخش تالو (اجراي فرم)، گفت: نفرات خوبي داريم كه مي توانند در سال هاي آتي، خلاء موجود در تيم ملي بزرگسالان ووشو را از بين ببرند.

عربي كه شاگردانش را براي حضور در رقابت هاي ووشوي قهرماني جوانان جهان در برزيل آماده مي كند، روز يكشنبه در گفت وگو با ايرنا، تصريح كرد: حدود 10 روز است كه تمرينات را به صورت جدي آغاز كرده ايم. در پايان مسابقات انتخابي، 15 تالوكار به اردو رسيدند و پس از مدتي، سه نفر را كنار گذاشتيم.
وي با بيان اينكه شرايط تمامي تالوكاران را بررسي كرده است، عنوان كرد: چهار مرحله اردوي آماده سازي را تا مسابقات جهاني در پيش داريم و در اردوي نخست بيشتر به اصلاح تكنيك پرداختيم.
عربي در خصوص شرايط شاگردانش، گفت: در بخش نونهالان تمامي بازيكنان براي اولين بار به اردوي تيم ملي رسيده اند و نياز به برنامه و نگاه ويژه دارند تا بر استرس مسابقاتي غلبه كنند.
وي ادامه داد: در رده سني نوجوانان نيز همين شرايط وجود دارد و تنها «شاهين بني طالبي» است كه پيش از اين در رويدادهاي بين المللي حضور يافته است و در صورتي كه خوب هدايت شود، مي تواند عملكرد خوبي داشته باشد.
سرمربي تيم ايران در مورد نفرات رده جوانان نيز، بيان كرد: در اين رده تالوكاران باتجربه هستند كه اين مساله كمك زيادي به ما خواهد كرد.
وي در پاسخ به اين سوال كه چند تالوكار به رقابت هاي جهاني جوانان اعزام مي شوند؟ پاسخ داد: روز دهم ارديبهشت ماه، ريزش ديگري خواهم داشت و 9 نفر در اردو باقي مي مانند. در نهايت نيز در هر رده سني 2 ووشوكار و در مجموع 6 نفر به جهاني اعزام مي شوند.
عربي با تاكيد براينكه موفقيت در تالو نياز به تمرين زياد و انسجام دارد، گفت: در رقابت هاي جوانان، وقتي رده سني نفرات تغيير مي كند به واسطه آن، فرم هاي مسابقاتي نيز عوض مي شوند و كار بسيار دشوار است.
وي در خصوص خلاء موجود در تيم تالوي بزرگسالان ايران، گفت: هم اكنون در تيم جوانان نفراتي داريم كه مي توانند در سال هاي آتي در رده سني بزرگسالان، موفق باشند. آنها بايد به يادگيري ادامه دهند و با پذيرش سختي ها، مسير موفقيت را طي كنند.
سرمربي تيم ووشوي جوانان ايران با بيان اينكه در بخش تالو سختي هاي زيادي وجود دارد، گفت: يك خطاي كوچك در اجراي فرم تالوكاران موجب از دست رفتن زحمات مي شود و جايي براي بازگشت وجود ندارد و به همين لحاظ بايد نفرات از لحاظ روانشناسي تقويت شوند.
عربي در مورد عملكرد احتمالي تيمش در مسابقات جهاني جوانان، گفت: تلاش اين است تا نتايج خوبي كسب شود و برنامه ريزي دقيقي هم انجام داده ايم. با اين حال كار در رده هاي نونهالان و نوجوانان دشوار است و اميدوارم به خواسته خود دست يابيم.
رقابت هاي ووشوي قهرماني جوانان جهان طي روزهاي 20 الي 27 تيرماه به ميزباني برزيل و در شهر «برازيليا» برگزار مي شود.
ورزشي**3783**1368

سرخط اخبار ورزش