۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۳:۲۶
کد خبر: 82893054
T T
۰ نفر

وزير نيرو: نيازمند بازنگري جدي در مصرف آب هستيم

۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۳:۲۶
کد خبر: 82893054
وزير نيرو: نيازمند بازنگري جدي در مصرف آب هستيم

تهران- ايرنا- وزير نيرو در پانزدهمين جلسه شوراي هماهنگي زاينده‌رود، گفت: در حالي كه جمعيت روبه افزايش، بارش‌ها روبه كاهش و سرزمين رو به گرمتر شدن پيش مي‌رود مسلما تامين آب شرب بدون تغيير در شيوه مصرف ميسر نيست.

به گزارش شنبه شب ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو، «رضا اردكانيان» با بيان اينكه در چنين شرايطي مي بايست بازنگري‌هاي جدي در مصرف اين مايع حياتي صورت گيرد، افزود: ما در عين حال كه در پي طرح‌هاي جديد تامين آب هستيم ولي بايد پرونده مصرف اين مايع حياتي را باز و مشكلات موجود در اين حوزه را برطرف كنيم.
اردكانيان اولويت وزارت نيرو را تامين آب شرب دانست و تصريح كرد: خط قرمز اين وزارتخانه كيفيت اين مايع حياتي است و نبايد امسال مشكلي براي سلامتي مردم سه استان منتفع از اين حوضه آبريز (اصفهان، چهارمحال و بختياري و يزد) به جهت كيفيت آب پيش آيد.
وزير نيرو ادامه داد: خوشبختانه ما اكنون به يك سطح خوبي از مفاهمه بر سر اينكه امسال در شرايط اضطراري در بخش آب به سر مي‌بريم، رسيده‌ايم كه اين امر ناشي از جلسات و پيگيري‌هاي مستمر كارگروه ملي سازگاري با كم آبي در سطح استان و كشور بوده است.
پانزدهمين جلسه شوراي هماهنگي زاينده رود با حضور استانداران اصفهان، چهارمحال و بختياري، يزد، معاونان و مديران وزارتخانه‌هاي نيرو، جهادكشاورزي و صنعت و نمايندگان بخش كشاورزي در محل وزارت نيرو برگزار شد و تصميمات اين جلسه براي مشكلات آبي اين سه استان به منظور تصويب به جلسه فرداي كارگروه ملي سازگاري با كم آبي ارجاع شد.
شبد**1953** **1010
۰ نفر