۳۱ فروردین ۱۳۹۷، ۲۳:۰۶
کد خبر: 82892023
T T
۰ نفر

«ونگر» از آرسنال جدا می شود

۳۱ فروردین ۱۳۹۷، ۲۳:۰۶
کد خبر: 82892023
«ونگر» از آرسنال جدا می شود

تهران - ایرنا - «آرسن ونگر»، سرمربی پر سابقه تیم آرسنال بعد از 22 سال نشستن روی نیمكت این تیم در بیانیه ای به صورت رسمی اعلام كرد كه تا پایان فصل جاری از این تیم جدا می شود.

به گزارش ایرنا، روزنامه 'آ. اس' روز جمعه با اعلام این خبر نوشت: ونگر 68 ساله پیش از اتمام قرارداد 2 ساله خود كه اخیرا با آرسنال منعقد كرده، از این باشگاه خداحافظی می كند.
تیم فوتبال آرسنال در حال حاضر در رده ششم لیگ برتر انگلیس جای دارد و با هدایت ونگر به مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا یافته است.
ونگر در بیانیه خود گفت: پس از ملاحظات دقیق و گفت و گو با باشگاه، به این نتیجه رسیدم كه زمان آن فرا رسیده تا از سرمربیگری آرسنال كناره گیری كنم.
بدنبال این خبر 'استن كرونكه' مالك باشگاه آرسنال با قدردانی از زحمات سرمربی فرانسوی تیمش اعلام كرد كه در اسرع وقت نسبت به تعیین جانشین ونگر اقدام خواهد كرد.
'كرونكه' با انتشار بیانیه ای با عنوان 'ممنون آرسن' افزود: جدایی آرسن ونگر یكی از سخت ترین اتفاقات دوران ورزشی ما خواهد بود؛ در واقع یكی از دلایل اصلی ما برای ملحق شدن به آرسنال، چیزهایی بود كه ونگر داخل و خارج از زمین بازی برای باشگاه به ارمغان آورد، باقی ماندن تیم آرسنال در بالاترین سطح فوتبال آن هم برای مدتی طولانی، دستاوردهایی است كه در دنیای فوتبال بی سابقه بوده و ما این استمرار و انسجام را مدیون 'ونگر' هستیم.
مرد شماره یك و جاودان نیمكت آرسنال، در اول اكتبر سال 1996، سرمربیگری توپچی های لندن را به عهده گرفت و از حیث ماندگاری در یك باشگاه، ركورد دار تاریخ لیگ برتر انگلیس محسوب می شود؛ ونگر تاكنون 1228 بار روی نیمكت این تیم نشسته و درصد پیروزی 57 را در كارنامه اش ثبت كرده و در طول این دو دهه، 17 جام مختلف شامل سه لیگ برتر، هفت جام حذفی و هفت جام خیریه را به هواداران آرسنال هدیه داده است.
ورزشی**3991**1597

سرخط اخبار ورزش