۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۲۱:۳۶
کد خبر: 82890625
T T
۰ نفر
تفاهمنامه همكاری میان وزارتخانه های دفاع ایران و ارتباطات عراق امضا شد

بغداد- ایرنا - با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و وزیر ارتباطات عراق تفاهمنامه همكاری های فنی و تخصصی میان دو وزارتخانه امضا شد.

به گزارش ایرنا، این تفاهمنامه عصر چهارشنبه و در جریان سفر وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران به عراق به امضا رسید.
امیر سرتیپ 'امیر حاتمی' به مناسبت امضای تفاهمنامه همكاری های فنی – تخصصی بین وزارت دفاع ایران و وزارت ارتباطات عراق گفت كه جنگ با گروه تروریستی داعش، دوستان و دشمنان دو ملت ایران و عراق را آشكار كرد.
وی ظهر چهارشنبه در دیدار با 'حسن كاظم الراشد' وزیر ارتباطات عراق گفت كه دوران مبارزه با داعش بسیار آموزنده و تاریخی است .
وزیر دفاع ایران خاطر نشان كرد كه در این جنگ دو ملت همسایه و مسلمان ایران و عراق توانستند، مدعیان دروغین مبارزه با تروریسم را شناسایی كنند.
سرتیپ حاتمی اظهارداشت: بسیاری از دولت هایی كه داعیه مبارزه با تروریسم در منطقه داشتند عملا با مدیریت این گروه تروریستی تلاش كردند ان را در جهت اهداف خود مورد بهره برداری قرار دهند.
وی خاطرنشان كرد: بسیار خرسندم در شرایطی با دعوت همتای عراقی به بغداد آمده ام كه وضعیت امنیتی، اقتصادی و اجتماعی عراق بعد از اضمحلال داعش رو به بهبودی است.
سرتیپ حاتمی تاكید كرد كه مردم عراق طی سال های اخیر در مبارزه با تروریسم متحمل سختی و مرارت های زیادی شدند.
وی اظهارداشت كه امروز مردم عراق شرایط با ثباتی دارند و گروه تروریستی داعش عملا شكست خورده و سرزمین های اشغالی خود را از دست داده است.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران پیروزی بر گروه تروریستی داعش را در عراق مرهون اتحاد ملت، دولت، نیروهای مسلح و حمایت ها و پشتیبانی های مراجع عظام و علمای دینی دانست.
سرتیپ حاتمی با تاكید مجدد بر عزم صادقانه و خیرخوانه ایران در حمایت از همه ملت های منطقه به ویژه مردم عراق و سوریه گفت: متاسفانه بعضی ها با جنگ روانی به دنبال ایران هراسی و شیعه هراسی در منطقه هستند.
وی افزود: وقوع حوادث سنوات اخیر ثابت كرد كه همه آن ادعاها دروغ محض بوده و جمهوری اسلامی ایران خیر خواه ملت های منطقه و مظلوم است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با بیان این كه سیاست اصولی ایران پیوند بین ملت ها و تعامل و همبستگی منطقه ای است گفت: ایران به بازسازی عراق به عنوان ادامه مسیر تقویت قدرت ملی عراق در مبارزه با تروریسم می اندیشد و مردم عراق را در این مرحله نیز تنها نخواهد گذاشت.
وزیر ارتباطات عراق نیز در این دیدار از همه تلاش های جمهوری اسلامی ایران در كمك به مردم عراق در جریان سركوب گروه تروریستی داعش قدردانی كرد.
الراشد گفت كه مواضع جمهوری اسلامی ایران در منطقه و عراق مواضع اصولی و راهبردی است و ملت و دولت عراق هرگز حمایت ها و پشتیبانی ایران را در مبارزه با تروریسم فراموش نمی كنند.
وی ابراز امیدواری كرد كه جمهوری اسلامی ایران همان گونه كه در دوران سخت مبارزه با تروریسم در كنار ملت عراق قرار داشت، در دوران بازسازی هم حضور داشته باشد.
وزیر ارتباطات عراق تاكید كرد: بر این باوریم كه امنیت ایران وعراق برای هر دو كشور و عموم منطقه حائز اهمیت است و عدم ثبات وناامنی می تواند منطقه را با بی ثباتی مواجه كند.
الراشد خواستار ارتقا سطح همكاری های تخصصی و فنی با وزارت دفاع ایران در تمامی حوزه ها شد و اظهار امیدواری كرد كه تعاملات هرچه زودتر گسترش یابد.
در پایان این دیدار، تفاهم نامه همكاری های فنی و تخصصی بین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و وزارت ارتباطات جمهوری عراق با حضور امیر سرتیپ حاتمی و الراشد به امضا رسید.
سرتیپ حاتمی صبح امروز چهارشنبه در سفری دو روزه، وارد بغداد شد و قرار است با تعدادی از مقامات لشكری و كشوری عراق پیرامون همكاری های دو جانبه دفاعی و امنیتی و تحولات منطقه بحث و گفت وگو كند.
خاورم *353*380*

سرخط اخبار جهان