۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۱۱
کد خبر: 82889284
T T
۰ نفر

صادرات گمرك های بوشهر از مرز 15 میلیارد دلار گذشت

۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۱۱
کد خبر: 82889284
صادرات گمرك های بوشهر از مرز 15 میلیارد دلار گذشت

بوشهر- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در سال گذشته 37 میلیون و 806 هزار تن كالا به ارزش 15میلیارد و 83 میلیون دلار از گمرك های این استان به خارج كشور صادر شد.

به گزارش ایرنا، سید حسین حسینی محمدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان صادرات در مقایسه با سال 1395 از نظر وزنی یك درصد افزایش نشان می دهد.
وی بیان كرد: از این میزان 20 میلیون و 461 هزار تن به ارزش هفت میلیارد و 959 میلیون دلار شامل محصولات پتروشیمی، كودهای معدنی، سیمان و كلینكر، انواع ماهی و میگوی پرورشی، گوگرد، سه پایه سكوی دریایی و متعلقات آن، سنگ گچ و گچ بنایی، یونجه و گوجه فرنگی است كه نسبت به سال 95 از نظر وزن 3 درصد و از لحاظ ارزش 6 درصد افزایش داشته است.
حسینی محمدی با اشاره به اینكه مابقی صادرات میعانات گازی بوده است ادامه داد: این محصولات بیشتر به مقصد كشورهای چین، جمهوری كره، امارات متحده عربی، هند، ژاپن، اندونزی، تركیه، تایوان، كنیا و قطر صادر شده است.
وی گفت: همچنین در این مدت یك میلیون و167 هزارتن كالا به ارزش حدود 2میلیارد و 427 میلیون دلار از طریق گمرك های استان بوشهر وارد كشور شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: موز، لوازم یدكی خودرو، لاستیك، برنج، چای و اسباب ‌بازی از جمله محصولات وارد شده به استان بوشهر است.
وی ادامه داد: برای تحقق اهداف و سیاست های كلان اقتصاد مقاومتی با توجه به جایگاه صادرات و لزوم تسهیل فرایند آن و رفع موانع موجود چهار نشست میز ملی كالایی شامل پتروشیمی و آبزیان در سال گذشته در استان بوشهر تشكیل شد.
حسینی محمدی افزود: در قالب نشست های یاد شده تصمیم های لازم برای برطرف كردن برخی مشكلات بنگاه های اقتصادی به تصویب رسید.
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر با اشاره به پیگیری مسائل و مشكلات صادركنندگان بیان كرد: با برگزاری 6 نشست كارگروه توسعه صادرات غیر نفتی با حضور استاندار بوشهر و 21 نشست پایش تجارت خارجی استان درسال گذشته در راستای حل برخی مشكلات بخش خصوصی و تحقق اهداف صادراتی گام های موثری برداشته شد.
حسینی محمدی گفت: حضور صادركنندگان و فعالان اقتصادی در 2 نمایشگاه صنایع غذایی در دوحه قطر و مسكو روسیه با همكاری دیگر دستگاه ها و برگزاری 10نمایشگاه تخصصی داخلی در استان از جمله اقداماتی است كه در سال گذشته برای توسعه فضای تجارت و بازرگانی استان بوشهر انجام گرفته است.
وی با بیان اینكه صادركنندگان نقش بسزایی در رونق اقتصادی دارند افزود: در سال گذشته از 12صادركننده برتر استان و 3 صادركننده نمونه ملی در همایش روز ملی صادرات تجلیل شد.
7212/6043**
۰ نفر