۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۱۱
کد خبر: 82886540
T T
۰ نفر

واحدهاي روستايي آبدانان سنددار شدند

۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۱۱
کد خبر: 82886540
واحدهاي روستايي آبدانان سنددار شدند

ايلام - ايرنا - رئيس بنياد مسكن آبدانان گفت: تمامي واحدهاي روستايي اين شهرستان صاحب سند رسمي شده اند.

محمد خدامرادي روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: به منظور رفع مشكلات حقوقي و جلوگيري از مشكلات و اختلافات ملكي بين صاحبان واحدهاي مسكوني در مناطق روستايي طي سه سال گذشته براي چهار هزار و 26 واحد مسكوني سند تك برك رسمي صادر شده است.
وي مجموع واحدهاي روستايي اين شهرستان را چهار هزار و 484 واحد اعلام كرد و افزود: هزينه هاي ثبت نام، صدور و تحويل اسناد رسمي واحدهاي روستايي از طرف بنياد پرداخت و هيچگونه وجهي از مالكان اخد نشده است.
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي آبدانان تاكيد كرد: طرح هادي در 90 درصد (38 روستا) از روستاهاي اين شهرستان اجرا شده و تا پايان امسال مابقي نقاط نيز صاحب طرح هادي مي شوند.
خدامرادي يادآور شد: 18 روستاي اين شهرستان كه طي سال هاي گذشته از وجود سكنه خالي شده بود و ساكنان اين مناطق به حاشيه نشيني در شهرها روي آورده بودند، به علت ارائه خدمات مطلوب و بموقع نظام و تامين نيازهاي عمراني و اقتصادي دوباره شاهد حضور روستانشينان و رونق فعاليت هاي كشاورزي در اين مناطق شده است.
وي اضافه كرد: شهرستان ابدانان داراي 12 هزار و 543 واحد مسكوني است كه چهار هزار و 484 واحد آن در روستاها و 6 هزار و 59 واحد نيز در شهرها احداث شده اند كه در جريان زلزله سال 93 با صرف اعتباري معادل 2 هزار و 470 ميليارد ريال هفت هزار و 582 واحد خسارت ديده تعمير و بازسازي شدند.
به گفته رئيس بنياد مسكن آبدانان تاكنون 250 ميليارد ريال كمك بلاعوض از طرف دولت تدبير و اميد به 16 هزار و 152 نفر از مردم خسازت ديده اين شهرستان پرداخت شده است.
7174/6119

سرخط اخبار استان‌ها