۲۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۲۸
کد خبر: 82885800
T T
۰ نفر

قطار مشاهیر ایران به نیشابور رسید

۲۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۲۸
کد خبر: 82885800
قطار مشاهیر ایران به نیشابور رسید

مشهد- ایرنا- قطار گردشگری مشاهیر ایران روز شنبه با استقبال شهردار، اعضای شورای شهر و مدیران اجرایی نیشابور وارد این شهر شد.

به گزارش ایرنا، مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: قطار گردشگری مشاهیر ایران همزمان با سالروز مبعث پیامبر اكرم (ص) به مناسب بزرگداشت روز عطار با 108 مسافر از مشهد به مقصد نیشابور حركت كرد.
ابوالفضل مكرفی فر افزود: مسافران این قطار در قالب تور گردشگری برای مراسم بزرگداشت روز ملی عطار و بازدید از اماكن فرهنگی و دیدنی نیشابور به این شهر سفر كرده اند.
وی بازدید از مجموعه های فرهنگی و تاریخی نیشابور، خانه چوبی، شادیاخ ،كاروانسرای شاه عباسی، حضور در آرامگاه خیام و كمال الملك و گلباران آرامگاه عطار نیشابوری را از برنامه های امروز تور گردشگری نیشابور عنوان كرد.
وی اظهار كرد: در تور گردشگری مشهد به نیشابور جمعی از استادان دانشگاه فردوسی، هنرمندان و خبرنگاران حضور دارند.
شیخ فریدالدین محمد بن ابراهیم عطار نیشابوری، شاعر و عارف نامی حدود سال 540 هجری قمری در كدكن از توابع نیشابور متولد شد و در سال 618 هجری قمری در قتل عام مردم نیشابور توسط مغولان به شهادت رسید.
از آثار وی می توان به منطق الطیر، مصیبت نامه، الهی نامه، اسرارنامه، مختارنامه، مجموعه رباعیات، دیوان قصاید، غزلیات و تذكره الاولیا اشاره كرد.
25 فروردین ماه در سالنامه جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز بزرگداشت عطار نیشابوری نامگذاری شده است.
نیشابور در 130 كیلومتری مشهد قرار دارد.
3027 / 6053