۲۴ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۳۰
کد خبر: 82885163
T T
۰ نفر

تهدید ترامپ بورس استرالیا را هم كاهش داد

۲۴ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۳۰
کد خبر: 82885163
تهدید ترامپ بورس استرالیا را هم كاهش داد

كوالالامپور- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند : بازار های بورس استرالیا پس از اعلام حمایت این كشور از تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا علیه سوریه شاهد افت شاخص های سهام بود.

به گزارش روز جمعه ایرنا كاهش شاخص های سهام در بازار بورس استرالیا پس از آن صورت گرفت كه 'جولی بیشاپ' وزیر خارجه این كشور اعلام كرد، كشورش از حمله احتمالی آمریكا به سوریه به بهانه حمله شیمیایی ادعایی در شهر دوما حمایت می‌كند.
وی در واكنش به تهدیدات ترامپ گفت :در صورتی كه واشنگتن بخواهد در پاسخ به استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه شهروندان سوری واكنش نشان دهد، استرالیا نیز از این اقدامات حمایت می كند.
روند اتهام زنی به دولت سوریه پس از آنكه چند رسانه غربی این كشور را به استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه متهم كردند، شدت گرفت.
پس از آن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا اعلام كرد درباره حمله احتمالی به سوریه اعلام نظر می كند.
با این وجود، ترامپ پس از نشست با تیم امنیت ملی خود، گفت كه هنوز به تصمیم نهایی نرسیده است.
براساس گزارش های منتشر شده، شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفت كه در جریان آن 75 تن كشته و ده ها تن مصدوم شدند.
دولت سوریه تاكنون هر گونه دخالت را در این حمله شیمیایی رد كرده و سفیر و معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد هم استفاده از سلاح شیمیایی را روش كثیف تروریست ها برای جلب توجه دانست.
اسكای نیوز به نقل از كارشناسان مالی بازار بورس استرالیا گزارش داد: عملكرد سهامداران در روزهای گذشته نشان می دهد كه این بازار پس از اظهارات بیشاپ، امنیت لازم برای سرمایه گذاری را ندارد.
طبق این گزارش افت شاخص های بورس استرالیا در پی كاهش این شاخص ها در بازار بورس آمریكا به ویژه بورس نیویورك صورت گرفته است.
شاخص بورس نیویورك آمریكا كه پیشتر بر اثر نگرانی از سیاست های جدید ترامپ علیه چین تحت عنوان جنگ تجاری، شاهد سقوط بیش از 500 واحدی بود با اظهار نظر اخیر ترامپ علیه سوریه با شوك جدیدی روبه رو شده است .
شاخص های بورس استرالیا نیز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه روند نزولی داشت.
بانك مشترك المنافع استرالیا به عنوان مهمترین گروه بانكی این كشور اعلام كرد: شاخص های سهام این بانك در بازارهای بورس استرالیا در دو روز گذشته تا 0.8 درصد كاهش یافته است.
بانك های بزرگ به عنوان ستون های نظام مالی استرالیا عمل می كنند. بانك های مشترك المنافع، وستپك، گروه بانكداری استرالیا و نیوزیلند و بانك ملی استرالیا ، چهار بانك اصلی دارای شعبات بین المللی در این كشور هستند.
گزارش' بیزنس تایمز' نیز نشان می دهد كه' وستپك' نیز به عنوان دومین گروه بانكی مهم در استرالیا شاهد افت 0.6 درصدی سهام خود در بازار بورس این كشور بوده است.
'ماثان ساما سوندارام ' یكی از كارشناسان بورس استرالیا دراین گزارش گفت: شاخص های بازار بورس نشان می دهد كه روند خروج بخشی از سرمایه های سرمایه گذاران از تعدادی از بانك های استرالیایی از چند روز پیش شرو ع شده است.
آساق **241**1599

سرخط اخبار جهان