۲۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۱۱
کد خبر: 82882923
T T
۰ نفر
ناوگان نفتكش ایران نیمی از بازارهای جهانی را تسخیر كرد

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت ملی نفتكش ایران از افزایش سهم این شركت در بازارهای جهانی خبر داد و گفت: با لغو تحریم‎ها از ژانویه سال 2016 میلادی (دی 1394) در مدت كوتاهی سهم خود را در بازارهای جهانی به حدود 50 درصد افزایش دادیم.

به گزارش سه شنبه شركت ملی نفتكش ایران، «نصرالله سردشتی» یادآوری كرد: سهم شركت ملی نفتكش ایران از بازارهای بین‎المللی تا پیش از تحریم‎ها حدود 80 درصد بود اما پس از آن بسیار كاهش یافت.
سردشتی تاكید كرد با توجه به حادثه انفجار نفتكش سانچی و تجارب این حادثه تلخ و دردناك، باید برای رفع نواقص احتمالی و ارتقای ایمنی اقدام كرد.

**نوسازی ناوگان نفتكش ایران
مدیرعامل شركت ملی نفتكش ایران درباره عضویت دوباره شركت ملی نفتكش ایران در انجمن‌‎ها و نهادهای مهم بین‎المللی گفت: این شركت پارسال دوباره در شورای دریانوردی بین‌المللی و حوزه دریای بالتیك، اتحادیه بین‎المللی مالكان مستقل كشتی‎های نفتكش و انجمن دریایی بین‎المللی شركت‌های نفتی عضو شد.
وی افزود: همچنین شركت ملی نفتكش ایران پارسال گواهینامه های معتبر را از موسسه رده ‎بندی «دی.ان.وی» دریافت كرد.
به گفته وی، این اقدام‌ها دستاورد قابل توجهی برای بازگشت این شركت به بازارهای بین‎المللی بوده است.
عضو هیات مدیره شركت ملی نفتكش ایران گفت: برای نوسازی ناوگان در سال 1396، چهار فروند كشتی قدیمی شركت از رده خارج شد و اوراق 2 فروند دیگر نیز طبق برنامه مصوب در دستور كار قرار دارد.
وی درباره وضع بازارهای بین‎المللی و نرخ پایین‎ اجاره كشتی‎ها یادآوری كرد: در مدتی كه در بخش بازرگانی شركت ملی نفتكش ایران فعال بودم چند بار ركود بازار را تجربه كردیم اما با اتخاذ برخی تدابیر این شرایط را كنترل كردیم و به سلامت پشت سر گذاشتیم.
به گفته وی، براساس پیش‎بینی‎ها، وضع بازار در سال 2019میلادی رو به بهبود می گذارد و امیدواریم از شرایط ركود كنونی با موفقیت و كمترین آسیب عبور كنیم.
به گزارش ایرنا، شانزدهم دی ماه پارسال یك كشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتكش ایرانی سانچی كه حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد كرد.
در این حادثه، نفتكش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد كه كار امداد رسانی در منطقه را با مشكل مواجه و در برخی مواقع ناممكن كرد.
اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش كردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتكش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیك شدن به كشتی سانچی و حضور بلندمدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممكن بود و در نهایت این كشتی پس از هشت روز غرق شد.
بررسی های كارشناسی در این زمینه با هدف تعیین علت های واقعه همچنان در دست اقدام است.
ایران با مالكیت بیش از 70 فروند نفتكش، صاحب بزرگ ترین ناوگان نفتكش دنیاست.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*2022*1961*
۰ نفر