۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۲۲:۴۷
کد خبر: 82881938
T T
۰ نفر

هنیه: مسائل غزه با راهپیمایی بازگشت بین المللی شد

۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۲۲:۴۷
کد خبر: 82881938
هنیه: مسائل غزه با راهپیمایی بازگشت بین المللی شد

تهران-ایرنا-رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با اعلام اینكه راهپیمایی «بازگشت» نوار غزه را در كانون مسائل مهم بین المللی قرار داد، گفت كه انتفاضه ما به خاطر قدس و بازگشت به سرزمین فلسطین است.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «معا»، اسماعیل هنیه امروز در مراسم گشایش یادمان 'حق بازگشت' در شرق غزه افزود: ملت فلسطین برای رسیدن به استقلال ملی و مقابله با نژاد پرستی و پاكسازی قومی در حال مبارزه است.
وی گفت كه مردم غزه با راهپیمایی «بازگشت» و شكستن محاصره اعلام كردند كه با پشت سرگذاشتن دوران ذلت و مذاكرات بیهوده و هماهنگی های امنیتی با رژیم صهیونیستی، مرحله سیاسی تازه ای را آغاز كرده اند.
هنیه یادآورشد كه غزه با صراحت اعلام می كند كه از مواضع خود عقب نشینی نخواهد كرد و اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت و فلسطینیانی كه اخیرا به سوی مرزها حركت كردند، در نهایت روزی وارد روستاهای خود خواهند شد.
هنیه تاكید كرد كه راهپیمایی مسالمت آمیز و متمدنانه دو هفته اخیر غزه به اهداف خود دست یافت و به ویژه این كه موضوع فلسطین را در كانون مسائل مهم بین المللی قرار داد.
وی افزود كه راهپیمایی بازگشت و شكستن محاصره غزه بار دیگر موضوع فلسطین را در دستور كار نهادهای بین المللی قرارداد و اراده جوانان باعث شد تا شواری امنیت در این مدت دو باره در باره فلسطین تشكیل جلسه دهد.
رئیس دفتر سیاسی حماس گفت :درست است كه آمریكا هر دو بار از حق وتو استفاده كرد، اما ننگ آن برای دولت این كشور و كسانی است كه با واشنگتن هماهنگی دارند.
هنیه با بیان این كه غزه اسرائیل را به خاطر ناتوانی در تعامل با راهپیمایی گسترده فلسطینیان به تزلزل واداشته است ، افزود: ما همچنان با مشت های خود بر دروازه های آزادی و بازگشت می كوبیم.
وی همچنین گفت كه راهیپمیایی بازگشت ضربه محكمی به طرح موسوم به «معامله قرن» است و بار دیگر مساله بازگشت و آوارگان را به صدر مسائل بازگرداند.ما ملتی هستیم كه امكان ندارد در برابر این گونه معاملات و دولت های ستمگر كوتاه بیائیم.
رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین تاكید كرد كه راهپیمایی بازگشت ادامه خواهد یافت.
شبد**1480**1010
۰ نفر

سرخط اخبار جهان