۱۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۰۲
کد خبر: 82874560
T T
۰ نفر

طايفه قنبري در دلگان با هم عهد برادري بستند

۱۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۰۲
کد خبر: 82874560
طايفه قنبري در دلگان با هم عهد برادري بستند

زاهدان - ايرنا - طايفه قنبري شهرستان دلگان در جنوب سيستان و بلوچستان در آستانه ميلاد امام علي(ع) پس از 14 سال نزاع و درگيري كه منجر به كشته شدن چهار نفر و زخمي شدن يك نفر شده بود با هم عهد اخوت و برادري بستند.

به گزارش ايرنا در آستانه ميلاد خجسته اسوه ي عدالت حضرت امام علي (ع) به همت امام جمعه، فرماندار دلگان و قرارگاه عملياتي شهيد معمار طايفه قنبري پس از 14 سال درگيري با يكديگر عهد اخوت و برادري بستند.
امام جمعه دلگان در حاشيه اين مراسم در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: امنيت يكي از مولفه هاي اساسي رشد و پيشرفت در هر شهر، استان و حتي كشور است و سران طوايف و ريش سفيدان بايد تمام توان خود را براي پيشگيري از ايجاد ناامني و فراهم كردن صلح و آشتي بكار گيرند.
حجت‌الاسلام بامري افزود: جوانان شهرستان دلگان به جاي برادر كشي تمام توان خود را براي مقابله با دسيسه ها و نقشه هاي شوم دشمنان نظام و انقلاب بكار گيرند.
فرمانده قرارگاه شهيد معمار نيزضمن تاكيد برحفظ وحدت ميان مردم گفت: ريش سفيدان و معتمدان بايد نهايت تلاش خود را براي آگاهي جوانان نسبت به توطئه هاي دشمنان و خنثي سازي آنان بكار گيرند.
داوود شهركي ضمن حفظ هوشياري جوانان نسبت به توطئه هاي شوم دشمنان بر جمع آوري سلاح هاي غير مجاز و بازگرداندن امنيت و آرامش به شهرستان دلگان تاكيد كرد.
به گزارش ايرنا همچنين در اين مراسم شماري از سران، ريش سفيدان و بزرگان طوايف بر حفظ وحدت، اخوت و برادري، كنار گذاشتن امنيت و دوري از برخوردهاي تعصبي، قومي و افراطي تاكيد كردند.
دلگان از توابع سيستان و بلوچستان در 400 كيلومتري جنوب زاهدان مركز اين استان واقع شده و داراي يك شهر، 2 بخش، پنج دهستان و 277 پارچه آبادي است.
7314**3213

سرخط اخبار استان‌ها