۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۰۷
کد خبر: 82873753
T T
۰ نفر
آرامگاه قيصر امين پور در گتوند ميزبان گردشگران است

گتوند - ايرنا - رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گتوند گفت: آرامگاه قيصر امين پور در مركز اين شهرستان با معماري خاص در ايام نوروز پذيراي شمار زيادي از ميهمانان نوروزي از شهرها و استان هاي كشور است.

يعقوب نگهداري پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: بناي يادبود زنده ياد دكتر قيصر امين پور از شعراي برجسته كشورمان به دليل ويژگي خاص خود در ساخت، فضاي مناسب و مهيا بودن امكانات گردشگران زيادي از سراسر كشور را به خود جلب كرده است.
وي افزود: يكي از نكاتي كه در اين آرامگاه بيشتر به چشم مي خورد، حضور عكاسان و دوستداران فرهنگ ، شعر و ادب همچنين مسافران نوروزي از سراسر كشور با لباس هاي محلي در اداي احترام به اين شاعر گرانقدر است.
رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گتوند ادامه داد: برپا كردن سفره زيباي هفت سين از سوي شهرداري گتوند در محوطه آرامگاه، وجود پارك گلستان در كنار آرامگاه و همجوار بودن به مقبره شهداي گمنام بر جذابيت اين آرامگاه افزوده است.
دكترقيصر امين‌پور شاعر غزلسراي ايران دوم ارديبهشت سال 1338در شهرستان گتوند به دنيا آمد و پس از مصدوم شدن در حادثه رانندگي درسال 1378 ، بامداد سه شنبه هشتم آبان سال 1386در بيمارستان دي تهران درگذشت و در زادگاهش گتوند به خاك سپرده شد.
او نويسنده، شاعر، مدرس دانشگاه و از شخصيت‌هاي برجسته ادبيات در دوران بعد از انقلاب اسلامي به شمار مي‌رود و امروز آرامگاه اين شاعر فرهيخته با طراحي شگفت انگيز و جالب به عنوان يكي از مناطق فرهنگي و گردشگري خوزستان توجه هر بيننده‌اي را به خود جلب مي‌كند.
تنفس صبح و در كوچه آفتاب (1363)، آينه هاي ناگهان (1372)، گل ها همه آفتابگردانند (1380) و دستور زبان عشق (1386) از مجموعه هاي شعر قيصر هستند. توفان در پرانتز (نثر ادبي) و منظومه ظهر روز دهم (براي نوجوانان) (1365)، سنت و نوآوري در شعر معاصر (1383) و شعر و كودكي (1386)، از ديگر آثار اين شاعر نام آشناست.
قيصر امين پور در سال 1367 از موسسه گسترش هنر، جايزه ويژه نيمايوشيج موسوم به مرغ آمين بلورين را دريافت كرد، وي همچنين در سال 1378 از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان يكي از شاعران برتر دفاع مقدس در دهه هاي 60 و 70 برگزيده شد.
به گزارش ايرنا،تنديس زنده ياد دكتر قيصر امين پور شاعر معاصر بهمن ماه پارسال در آييني با حضور مراد امين پور پدر اين شاعر در يكي از ميدان هاي شهر گتوند نصب و رونمايي شد.
شهرستان گتوند با 74هزار نفر جمعيت در شمال استان خوزستان واقع شده است.
7467/6068