۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۲۷
کد خبر: 82868981
T T
۰ نفر
استفاده از كالای ایرانی سد بزرگی در راه قاچاق كالا است

خرم آباد - ایرنا - رئیس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: استفاده از كالاهای ایرانی مانع و سد بزرگی بر سر راه قاچاق كالا به داخل كشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار علی مویدی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خرم آباد با بیان اینكه مبارزه با قاچاق كالا و ارز نیازمند بسیج همگانی است ، اظهار كرد: آنچه در كلام مقام معظم رهبری و رئیس جمهور شنیدیم، نشان دهنده یك وحدت نظر در جهت ارتقای سطح اقتصاد كشور، ایجاد اشتغال و در یك كلام مبارزه با قاچاق كالا و ارز است.
وی با تاكید بر اینكه روز گذشته رهبر معظم انقلاب در سخنان خود از جمله الزامات اقتصاد قابل قبول را مبارزه جدی با قاچاق دانستند و ستاد مبارزه با قاچاق كالا نیز در سال جاری حول محور فرمایشات رهبری و رئیس جمهوری تلاش می كند، افزود: در سال جاری با انسجام بخشی بین دستگا ها و ایجاد وحدت فرماندهی در ستاد مبارزه با قاچاق امیدواریم بتوانیم گام های جدیدی را در این ارتباط برداریم.
سردار مویدی اظهار كرد: باید به كانون های اصلی كه تفكر قاچاق كالا را تولید می كنند ضربه وارد كنیم و ورود به این ماموریت هم یك پتانسیل و انرژی مضاعفی می خواهد كه صرفا نیروی انتظامی نمی تواند بلكه همه باید با یك بسیج همگانی ضربات را به كانون های اصلی قاچاق وارد كنیم.
وی افزود: آنچه كه رئیس جمهور از ستاد مبارزه با قاچاق كالا خواسته اند، بحث استفاده بهینه از پتانسیل ها و قابلیت های نظام و تمركز بر استفاده بهینه از ظرفیت ها است.
وی با اشاره به اینكه معتقدیم قاچاق به صورت سازمان یافته اتفاق می افتد، گفت: هر زمان اسم از قاچاق می آید اذهان به سمت مرزنشینان انتقال می یابد، اما تجربه ثابت كرده است كه قاچاق صرفا در مرز نیست، باید با تمركز بر ضربه زدن به افكاری كه قاچاق را رونق می دهند با آن ها برخورد كنیم.
رئیس ستاد مبارزه با قاجاق كالا و ارز با بیان اینكه فرهنگ غلطی است كه محصولات داخلی ما را ناچیز می دانند و اجناس بی كیفیت تلقی می كنند و ذهن و فكر ما را به سمت استفاده از كالاهای بیگانه هدایت می كنند، اظهار كرد: تا نگاه، فكر و فرهنگ ما به سمت استفاده مطلوب از كالاهای داخلی نباشد همچنان قاچاق به عنوان یك تهدید قلمداد می شود.
سردار مویدی با تاكید بر اینكه تنها راه برون رفت از وضعیت اقتصادی كشور، تعصبی است كه باید نسبت به كالای ایرانی نشان دهیم، افزود: ستاد مبارزه با قاچاق كالا تلاش می كند محصولات با كیفیتی كه شاهد تولید آن هستیم را به جامعه و شهروندان معرفی كند تا مردم با افتخار به آن فروشگاه و مراكز مراجعه كنند و كالای ایرانی را خریداری كنند.
به گفته وی بهترین نمره و امتیاز در حوزه مبارزه با قاچاق كالا را می توان به نیروی انتظامی اختصاص داد چرا كه در این صحنه سخت و دشوار جان فشانی می كنند و بازیگر اصلی میدان هستند.
7274/6060
۰ نفر