۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۴۵
کد خبر: 82866641
T T
۰ نفر
نیم‌ میلیون نقشه گردشگری برای سفرهای نوروزی توزیع شد

تهران- ایرنا- رئیس سازمان نقشه برداری كشور، از توزیع نیم میلیون نقشه گردشگری به روز در 31 استان و 11مركز استان گردشگرپذیر خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان نقشه برداری كشور، «مسعود شفیعی» با بیان اینكه این نقشه ها براساس آخرین تغییرات اعمال شده تا پایان سال 1396 تهیه شده است، افزود: طبق توافق انجام شده این نقشه‌ها در اختیار ادارات كل پست استان‌ها، چادرهای هلال احمر و مراكز گردشگری نوروزی قرار گرفته است.
وی توضیح داد كه نقشه های گردشگری شامل همه اطلاعات مربوط به دسترسی به نقاط گردشگری است و مسافران نوروزی می‎توانند با مراجعه به سازمان نقشه برداری كشور، یا مراجعه به سایت سازمان به نشانی (http://ncc.org.ir) نقشه استان‎ها یا شهرهای مقصد را دانلود كنند.
به گفته شفیعی، این نقشه‎ها از منابعی مانند «پایگاه توپوگرافی ملی»، «پایگاه ملی نام‎های جغرافیایی ایران»، «سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری»، «وزارت راه و شهرسازی»، «سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‎ای»، «راه آهن» و براساس آخرین تقسیمات كشوری اعلام شده از سوی وزارت كشور، گردآوری شده است.
وی گفت: اطلاعات گردشگری موجود در این نقشه‌ها با توجه به ماهیت آنها و امكان دسترسی و بازدید مردم، درج شده است كه علاوه بر مشخص بودن انواع راه‎های موجود شامل 'آزادراه‎ها، بزرگراه‎ها، راه‎های اصلی و فرعی، راه آهن، مرزهای استانی و بین‎المللی در شهرهای مرزی'، مراكز استان‎ها، شهرها، دهستان‎ها و دیگر نقاط شهری نیز نشانه گذاری شده‎اند.
رئیس سازمان نقشه برداری ادامه داد: محل دقیق رودخانه‎ها و دریاچه‎ها به انضمام عمق آب آنها و فرودگاه‎های داخلی و بین‎المللی و بندرهای تجاری و نفتی نیز در این نقشه‎ها مشخص شده است.
وی یكی از نكات ویژه این نقشه‏‎ها را، نمایش محل پمپ‎های بنزین در جاده‎های استانی و مراكز استان دانست و افزود: بر پایه اطلاعات موجود سعی شده، موقعیت بیشتر پمپ بنزین های كشور در نقشه ها مشخص شود.
رئیس سازمان نقشه برداری كشور گفت: در این نقشه‎ها، همه استان‎ها، فواصل مركز هر استان با استان‎های همجوار نیز ضمیمه شده است و هر یك از هموطنان می‎توانند برآورد دقیقی از فواصل مسیر انتخابی و بنزین مورد نیاز خود داشته و نگران كمبود بنزین در مسیر نباشند.
به گفته شفیعی، در هریك از نقشه‎های گردشگری، چند ده مركز گردشگری مشخص شده و چند مسیر گردشگری نیز به مخاطبان معرفی شده و نشان داده شده است.
وی افزود: به عنوان نمونه، در نقشه استان اصفهان كه از گردش پذیرترین استان‎های كشور است، 129 مركز گردشگری در چهار مسیر 'اصفهان - نایین - خور'، 'اصفهان - تیران - خوانسار- گلپایگان'، 'اصفهان - نطنز- كاشان - آران و بیدگل' و ' اصفهان - فلاورجان - پیربكران- مباركه - شهرضا- سمیرم' پیشنهاد شده است.
شفیعی افزود: هموطنان برای اطلاع از دیگر مراكز گردشگری كشور به تفكیك 31 استان و 11 مركز استان (ارومیه- تبریز- اصفهان- مشهد- شیراز- قم- سنندج- كرمان- كرمانشاه- همدان و یزد) می‎توانند مسیر سفر خود را از نقشه‎های سازمان نقشه برداری كشور در این لینك انتخاب كنید.
سازمان نقشه برداری كشور از هموطنان خواسته است، با توجه به اینكه بخشی از اطلاعات توصیفی نقشه ها بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی سایر مراجع در اختیار این سازمان قرار گرفته، چنانچه در مواردی با عدم انطباق اطلاعات درج شده با واقعیت موجود مواجه شدند، مراتب را از طریق صفحه تماس با ما، در سایت نقشه برداری به این سازمان اعلام كنند تا نقشه های به روز به مردم ارایه شود.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: @IRNAeco
اقتصام **1070**6075
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ