۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۸:۰۳
کد خبر: 82866521
T T
۰ نفر
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یكشنبه تا صبح دوشنبه

تهران-ایرنا-قاسمی:ایران مانند همیشه بر چالش ها پیروز می شود،پایان یافتن جلسه شورای عالی كار بدون نتیجه،مالكیت كاخ تاریخی مروارید كرج مشخص می شود،سرمایه گذاری ٢.٤ میلیارد دلاری بخش خصوصی برای توسعه 2 میدان نفتی،تصویب یادداشت تفاهم همكاری اطلاعاتی بغداد تهران،ایران بزرگ‌ترین پالایشگاه تولید بنزین یورو5 جهان را دارد و واگذاری امنیت فرودگاه های عربستان به یك شركت صهیونیستی ازمهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

اخبار داخلی
*********
**تهران-نشست شورای عالی كار یكشنبه شب با گذشت 4 ساعت چانه زنی بدون نتیجه پایان یافت. دلیل تكرار جلسات طولانی و بدون نتیجه، اختلاف نظر بین كارگران و كارفرمایان در تعیین حداقل دستمزد است.

**تهران-سخنگوی وزارت خارجه گفت: در چالش‌های پیش رو در منطقه و عرصه‌ جهانی با توجه به ظرفیت كشور، توان ملی و آن‌چه به جمهوری اسلامی ایران قدرت می‌بخشد كه همانا مردم ایران هستند، مثل گذشته جمهوری اسلامی می‌تواند بر این چالش‌ها پیروز شود.

**تهران-رییس كل بانك مركزی امنیت در حوزه بانكداری الكترونیك را مرهون تلاش مجموعه هایی همچون گروه ملی انفورماتیك دانست و گفت: اقدامات انجام شده در حوزه بانكداری الكترونیك و اقبال و اعتماد مردم به آن موجب افزایش امنیت در نظام پولی، بانكی و كشور است و درحال حاضر اطمینان مطلوبی به این نوع فعالیت و ارایه خدمت در كشور وجود دارد.

**كرج-مدیركل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان البرز با بیان اینكه اكنون 27 هكتار از مجموعه كاخ تاریخی مروارید مهرشهر كرج در اختیار این اداره كل قرار دارد،گفت: با اقدامات انجام شده، به زودی مالكیت قطعی این اثر تاریخی مشخص می شود.

**تهران-معاون توسعه و مهندسی شركت ملی نفت گفت: بخش خصوصی ٢ میلیارد و 400 میلیون دلار برای توسعه میدان های نفتی سپهر و جفیر سرمایه گذاری می كند.

**بغداد-شورای امنیت ملی عراق یادداشت تفاهم همكاری و هماهنگی اطلاعاتی میان تهران و بغداد را تصویب كرد.

**تهران-وزیر نفت گفت: نفت ملی یعنی اینكه توانمندی اجرای طرح های بزرگ را داشته باشیم كه این هدف با تلاش و نه شعار به دست می آید.

**تهران-معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام كرد: بزرگ‌ترین پالایشگاه تولیدكننده بنزین یورو 5 دنیا به ایران تعلق دارد و با راه‌اندازی فاز دوم ستاره خلیج فارس 12 میلیون لیتر دیگر به تولید این محصول افزوده می‌شود.
اخبار خارجی
*********
**تهران-صائب عریقات دبیركل كمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) گفت: دولت آمریكا تهدیدی برای ثبات و امنیت نظام جهانی است.

**تهران -خبرگزاری فرانسه از عفرین گزارش داد كه عناصر شبه نظامی ارتش آزاد سوریه پس از ورود به این شهر، مغازه ها و خانه ها را غارت كردند.

**مسكو-'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری روسیه بر عدم دخالت كشورش در قضیه مسمومیت «سرگئی اسكریپال» جاسوس پیشین روس در انگلیس تاكید كرد.

**باكو-دبیركل سازمان كشورهای تولیدكننده نفت (اوپك) در دیدار با الهام علی اف گفت: جمهوری آذربایجان همه تعهدات خود در قالب توافق كشورهای عضو اوپك و غیرعضو را بطور كامل اجرا كرده است.

**تهران-سناتور «رند پال» در مخالفت با گزینه های موردنظر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا برای اداره وزارت خارجه این كشور گفت كه «علاقمندان به جنگ» نباید به این نهاد راه پیدا كنند.

**آنكارا-ستاد كل ارتش تركیه اعلام كرد كه در جریان عملیات 58 روزه شاخه زیتون در عفرین سوریه، 46 نظامی این كشور كشته و 225 نفر دیگر مجروح شدند.

**بغداد-معاون نیروهای مردمی (الحشدالشعبی) عراق نسبت به تحریف واقعیت های مبارزه با تروریسم در عراق هشدار داد و گفت: عربستان و امارات هنوز هم برای ویرانی عراق پول خرج می كنند.

**تهران-مقام های ارشد دولت آلمان ضمن هشدار به آمریكا در مورد ایجاد شكاف در اتحادیه اروپا با تكیه بر امر تجارت، گفتند كه برای جلوگیری از عملی شدن روند اعمال تعرفه ها بر واردات فولاد و آلومینیوم، تلاش مضاعفی خواهند داشت.

**دوحه-براساس فرمانی كه دیوان پادشاهی عربستان صادر كرده است، امنیت فرودگاه های این كشور به یك شركت رژیم صهیونیستی سپرده شده است.

**تهران-'تركی بن عبدالله' شاهزاده سعودی پس از بازداشت به دستور ولیعهد عربستان به اتهام فساد مالی، ناپدید شده است.

**پكن-كاخ ریاست جمهوری كره جنوبی اعلام كرد: مشاوران ارشد امنیت ملی سه كشور آمریكا، ژاپن و كره جنوبی روزهای شنبه و یكشنبه با هدف بحث در مورد كره شمالی و خلع سلاح هسته ای شبه جزیره، نشست سه جانبه برگزار كردند.

**پكن-كره شمالی با محكوم كردن فشارهای ژاپن علیه این كشور، هشدار داد تحریم و فشار مانع انجام مذاكرات میان دو كره خواهد شد.
شبك**1392
۰ نفر