۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۵۳
کد خبر: 82865070
T T
۰ نفر
40 درصد پروازهای نوروزی در مسیر داخلی از مهرآباد انجام می شود

تهران - ایرنا - مدیركل فرودگاه مهرآباد گفت: بیش از 40 درصد پروازهای داخلی در ایام تعطیلات نوروزی از فرودگاه مهرآباد انجام می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا، میر سعید صفی نیا با بیان این كه تمام قسمت های این فرودگاه برای ارائه خدمات مورد نیاز به مسافران نوروزی آماده شده است، افزود: به طور متوسط قرار است كه روزانه بیش از 380 پرواز از طریق فرودگاه مهرآباد در مسیرهای داخلی انجام شود.
وی با بیان این كه پیش بینی می كنیم كه امسال نسبت به سال گذشته از فرودگاه مهرآباد در این ایام 10 درصد مسافران نوروزی افزایش یابد، گفت: پیش بینی می شود در برخی از روزها تعداد پروازهای مهرآباد به حدود 600 پرواز نیز برسد.
مدیركل فرودگاه مهرآباد اظهارداشت: سال گذشته از 25 بهمن لغایت 15 فروردین 96 بیش از 6 هزار و 850 پرواز در فرودگاه مهرآباد انجام شد .
صفی‌نیا با تاكید بر حضور مسئولان فرودگاه در طول عملیات نوروزی در محل كار خود گفت: وظیفه ما ارائه خدمات بهینه در طول سال به مسافرین فرودگاهی است، اما در این ایام انجام مناسب سفرهای نوروزی برای خانواده ها اهمیت زیادی دارد تا خاطره خوبی از این سفرها داشته باشند.
به گفته وی، ما در چند ماه گذشته با جلسات مكرر با ایرلاین ها و حتی دخالت مستقیم دادستان فرودگاه مهرآباد در این خصوص اقدامات تاثیر گذاری انجام داده ایم در فرودگاه مهرآباد در مرحله اول سامان بخشیدن به وضعیت پروازها در اولویت امور قرار دارد، زیرا ریشه بسیاری از نابسامانی هایی كه در فرودگاه ها ایجاد می گردد ناشی از عدم اطلاع رسانی از وضعیت پرواز و همچنین زمان انجام پرواز به مسافرین است.
مدیركل فرودگاه مهرآباد تهران همچنین در خصوص برنامه تمام شركت‌های هوایی برای انجام عملیات نوروزی گفت: مورد دیگری كه باید جدی به آن پرداخته شود تامین هواپیمای پشتیبان با توجه به تاكید سازمان هواپیمایی كشوری در ایام نوروز است، زیرا با این حجم پرواز و مسافر در فرودگاه مهرآباد تاخیرات احتمالی ناشی از نقص فنی یا موارد دیگر می تواند در ترمینال های فرودگاه مهرآباد منجر به بحران شود.
به گزارش روابط عمومی فرودگاه مهرآباد وی خاطرنشان كرد: شركت‌های هواپیمائی باید از فروش بلیت به مسافرین قبل از دریافت مجوز پرواز اكیدا خودداری كنند و همچنین رعایت جدول زمانبندی پروازها و برنامه پروازی كه از قبل توسط این فرودگاه تهیه شده حتما مورد توجه قرار گیرد.
صفی نیا در پایان افزود: در پایان سفرهای نوروزی مقرر شده فرودگاه با معرفی ایرلاین‌هایی كه بیشترین تاخیر را داشته اند با آنها برخورد قانونی و برعكس شركت های هوایی كه كمترین تاخیر را داشته اند به عنوان ایرلاین نمونه نوروزی معرفی شوند.
به گزارش ایرنا، سفرهای نوروزی 97 از 25 اسفند ماه تا 17 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد و وزارت راه و شهرسازی و تمام دست اندركاران حمل ونقل هوایی، دریایی، جاده ای و ریلی در تلاشند در این ایام خدمات مناسبی را به مسافران نوروزی ارائه دهند.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام : @IRNAeco
اقتصام**1108** 6075
۰ نفر