۲۱ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۲۲
کد خبر: 82859461
T T
۰ نفر
هزینه های حمل بار با سیستم های هوشمند تا 40 درصد كاهش می یابد

تهران - ایرنا - یك كارشناس صنعت حمل ونقل بار گفت: هزینه حمل بار با استفاده از بازارگاه های الكترونیكی و هوشمند حمل بار و حذف واسطه ها، تا 40 درصد كاهش می یابد.

به گزارش ایرنا، 'محمد امین نورشاهی' یكشنبه شب در مراسم رونمایی از سیستم حمل ونقل هوشمند بار اظهارداشت: 60درصد هزینه حمل و نقل بار در كشور قیمت واقعی جابجایی آن است و استفاده از سیستم های هوشمند بار می تواند بسیاری از هزینه های اضافی را در این بخش كاهش دهد.
وی یادآور شد: بازارگاه های الكترونیك حمل ونقل بار با اتصال به سیستم های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به آخرین اطلاعات رانندگان دارای كارت هوشمند دسترسی دارند و این مساله در كاهش ریسك حمل بار در كشور بسیار تاثیرگذار است.
این كارشناس صنعت حمل و نقل بار یادآورشد: آمارها نشان می دهد كه هم اكنون 500 هزار راننده در سطح كشور در امر جابجایی بار ایفای نقش می كنند و سیستم های هوشمند كمك خواهند كرد كه صاحبان كالا به سهولت راننده مورد نظر خود را برای حمل بار تعیین و روی قیمت حمل آن نیز توافق شود.
وی با اشاره به مزیت های صدور بارنامه های الكترونیكی اظهارداشت: قرار است صدور بارنامه های كاغذی در كشور متوقف شود و این مساله در تسهیل سفر كامیون ها برای جابجایی بار كه به روش سنتی انجام می شود، بسیار تاثیرگذار خواهد بود زیرا به طور متوسط 27 میلیون سفر در سال انجام می شود و این در رونق كسب و كار بسیار موثر خواهد بود.
این كارشناس صنعت حمل ونقل بار بیان كرد: آمارها نشان می دهد كه در سال حدود 400 میلیون تن كالا در سطح كشور جابجا می شود و استان تهران با وجود دوری آن از بنادر كشور بیشترین جابجایی بار را در سطح كشور به خود اختصاص داده است.
نورشاهی با بیان این كه با پیشرفت های صنعت حمل ونقل و هوشمند سازی این بخش استفاده از روش های سنتی در جابجایی بار در كشور جوابگو نیست، تاكید كرد: باید استفاد از سیستم های هوشمند در فضای مجازی به صورت گسترده مورد توجه قرار گیرد و سامانه حمل و نقل ایبار به عنوان یكی از بازارگاه های الكترونیكی كشور در زمینه حمل هوشمند بار در حمل ونقل برون شهری و در حوزه های مختلف كشاورزی، صنعتی، معدنی و بازرگانی نقش مهمی را ایفا كند.
به گفته وی، صاحبان كالا می توانند با ورود به آدرس اینترنتی این سامانه با وارد كردن مبدا، مقصد، نوع بار و نوع وسیله نقلیه خود را انتخاب و پس از اعلام زمان بارگیری در مرحله پایانی با توافق روی قیمت و پرداخت نقدی در مقصد و یا در مبدا فرایند حمل بار به مقصد انجام می شود.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام : @IRNAeco
اقتصام**1108* 6075

سرخط اخبار اقتصاد