۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۲:۵۷
کد خبر: 82857092
T T
۰ نفر
مكرون: در جنگ تجاری همه بازنده ایم

تهران – ایرنا - «امانوئل مكرون» رئیس جمهوری فرانسه به همتای آمریكایی خود دونالد ترامپ هشدار داد كه وضع تعرفه بر فولاد و آلومینیوم اروپا خطر بروز یك «جنگ تجاری» را در پی دارد كه همه طرف ها بازنده آن خواهند بود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مكرون روز جمعه در تماس تلفنی با ترامپ نسبت به طرح وضع تعرفه ها «عمیقا ابراز نگرانی كرد» و اظهار داشت كه این اقدام خطر «بروز یك جنگ تجاری را در پی دارد كه همه كشورهای درگیر آن بازنده خواهند بود.»
براساس اعلام دفتر مكرون، رئیس جمهوری فرانسه افزود: چنین اقداماتی علیه كشورهای متحد كه با قوانین تجارت بین المللی احترام می گذارند، تاثیری در مبارزه با رویكردهای غیرمنصفانه نخواهد داشت.
وی هشدار داد كه اتحادیه اروپا «به شیوه ای روشن و مناسب به همه رویكردهایی كه غیرمنصفانه یا مغایر قوانین تجارت بین الملل است» پاسخ خواهد داد.
ترامپ روز پنجشنبه با بی اعتنایی به هشدارها، اعلام كرد كه بر واردات فولاد و آلومینیوم به ترتیب 25 و 10 درصد تعرفه وضع خواهد كرد.
وی اظهار كرد كه این تعرفه ها فعلا در مورد فولاد و آلومینیوم مكزیك و كانادا اعمال نمی شود.
«سیسیلیا مالستروم» كمیسر تجارت اتحادیه اروپا هم گفته كه این بلوك انتظار دارد از این تصمیم ترامپ مستثنی شود اما بروكسل فهرستی از محصولات آمریكایی تهیه كرده است تا در صورت لزوم با اقدام كاخ سفید مقابله به مثل كند.
شبك**9423**1392
۰ نفر