۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۱۷
کد خبر: 82853782
T T
۰ نفر
پرونده هاي ارسالي قاچاق از مرزباني استان خارج از نوبت بررسي خواهد شد

بندرعباس- ايرنا- رييس كل دادگستري هرمزگان با اشاره به اهميت مقابله با پديده شوم قاچاق ، گفت: در همين راستا پرونده هاي ارسالي از مرزباني استان در خصوص قاچاق خارج از نوبت رسيدگي خواهد شد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمدصادق اكبري روز سه شنبه در حاشيه بازديد از كشفيات مرزباني هرمزگان اظهار داشت: قاچاقچيان بايد بدانند كه با تلاش نيروهاي مرزباني و حمايت دستگاه هاي قضايي عرصه فعاليت بر آنها هر روز تنگ تر خواهد شد.
وي با تاكيد بر اينكه تمام مجازات هاي بازدارنده براي قاچاقچيان قابل اجرا خواهد بود، افزود: سختي كار نيروهاي درياباني بر هيچ كس پوشيده نيست و نتيجه اين سختي ها ،كشف حجم قابل توجهي از قاچاق است.
رئيس كل دادگستري هرمزگان بيان داشت: مبارزه با قاچاق كالا، شرط پياده سازي اقتصاد مقاومتي است و به منظور بسترسازي براي تحقق اقتصادي پويا و متكي بر توليد ملي بايد فضاي كشور را براي قاچاقچيان ناامن كرد.
حجت الاسلام اكبري تصريح كرد: دستگاه قضايي هرمزگان به منظور اجراي دقيق قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز با اتخاذ تمهيداتي، از جمله رسيدگي خارج از نوبت و سرعت بخشي در روند رسيدگي به پرونده‌هاي قاچاق و مفاسد اقتصادي، با قاطعيت، جديت و بدون اغماض به مبارزه بي امان خود با اين پديده ادامه خواهد داد.
فرمانده مرزباني هرمزگان نيز در اين بازديد اظهار داشت: هفته گذشته با تلاش ماموران مرزباني، 26 فروند شناور و 4 دستگاه خودرو حامل بيش از 37ميليارد ريال كالاي قاچاق در مرزهاي دريايي استان توقيف شدند.
سرهنگ علي اصغر خرم روي تصريح كرد: در همين راستا 41 نفر قاچاقچي نيز دستگير و پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
وي ضمن قدرداني از همكاري خوب مرزنشينان با مرزبانان در شناسايي و كشف تخلفات مرزي از مرزنشينان استان خواست تا صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك قاچاق مراتب را در اسرع وقت به پاسگاه هاي مرزي اطلاع دهند تا در كمترين زمان نسبت به شناسايي و دستگيري مجرمان و متخلفان اقدام شود.
هرمزگان با 103 هزار كيلومتر مربع وسعت، 13 شهرستان و 5 محور اصلي ورودي و خروجي داراي راه هوايي، ريلي، دريايي و جاده اي است كه بندر شهيد‌ رجايي به عنوان دروازه طلايي اقتصاد ايران يكي از بندرهاي مهم اين استان به شمار مي آيد.
موقعيت استراتژيك هرمزگان باعث شده حجم قابل توجهي از كالاي قاچاق از طريق مبادي رسمي، ساحلي، روستايي و خورها به طور غيرمجاز وارد استان شود.
7198/ 6048
* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com