رسانه‌ها از حاشيه سازي در سانحه هوايي ياسوج خودداري كنند

ياسوج- ايرنا- رئيس‌كل دادگستري كهگيلويه و بويراحمد با اشاره به انتشار برخي تصاوير مربوط به حوادث ديگر در برخي رسانه‌هاي ارتباط جمعي و ارتباط دادن آن به سانحه هوايي ياسوج گفت: اين گونه حاشيه‌سازي‌ها به روند حادثه كمكي نمي‌كند.

حجت الاسلام علي مزارعي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا با اشاره به برخي شايعه سازي‌ها مبني بر زنده بودن برخي مسافران افزود: با توجه به سرعت 400 كيلومتر هواپيما اين ادعا عقلاني نيست و پزشكي قانوني با توجه به تصاوير و بقاياي اجساد شاهدي يافت نكرده است.
مزارعي انتشار وسايل جانباختگان سانحه هوايي تهران ياسوج از سوي برخي رسانه‌هاي ارتباط جمعي را يادآور شد و تصريح كرد: تشريح اين جزييات با توجه به دلخراش بودن آن باعث افزايش آلام خانواده جانباختگان مي‌شود.
وي تلاش شبانه روزي امدادگران ارتش، هلال احمر و تمام مسئولان در 17 روز گذشته را تقدير كرد و افزود: اين فعاليت‌ها در راستاي جست و جو و انتقال پيكر جانباختگان و قطعات مهم هواپيما براي كاستن از درد و رنج خانواده‌هاي قربانيان اين حادثه است و انتشار چنين تصاويري منصفانه نيست.
در چند روز اخير برخي وسايل مسافران مانند عروسك، ساعت مچي يا كارت ملي جانباختگان سانحه هوايي پرواز تهران ياسوج در برخي رسانه‌هاي استان منتشر شده بود.
مسئول گروه امداد و نجات كوهستان جمعيت هلال احمر پيشتر گفته بود همه امدادگران با هماهنگي ستاد بحران قبل از اعزام به منطقه نسبت به انتشار تصاويري كه باعث تألم بازماندگان شود، آموزش داده مي‌شوند.
در روزهاي گذشته در چند مرحله قسمت‌هايي از پيكرهاي جانباختگان سانحه هوايي تهران - ياسوج پيدا و براي احراز هويت به پزشكي قانوني كهگيلويه و بويراحمد منتقل شدند.
پرواز شماره 3704 هواپيماي آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازي ساعت 8 صبح يكشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد ياسوج ترك اما در نزديكي سميرم اصفهان سقوط كرد.
اين هواپيما از نوع اي تي آر 72 پس از 55 دقيقه از صفحه رادار مركز كنترل خارج شد و در منطقه كوهستاني پادناي سميرم سقوط كرد و لاشه آن 48 ساعت پس از سقوط پيدا شد.
هفتمين محموله بقاياي پيكرهاي جانباختگان سانحه هوايي كه در شانزدهمين روز جست‌وجو توسط امدادگران هلال احمر و تكاوران ارتش پيدا شده بود ديروز دوشنبه به پزشكي قانوني كهگيلويه و بويراحمد منتقل شد.
8143/6110

سرخط اخبار استان‌ها