۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۲۱
کد خبر: 82853326
T T
۰ نفر
آمادگی اسكی بازان ایرانی برای حضور در رقابت های پارالمپیك كره جنوبی

كرج - ایرنا- سرمربی تیم پارالمپیك جمهوری اسلامی ایران گفت: اسكی بازان ایرانی شركت كننده در رقابت های پارالمپیك به میزبانی كره جنوبی، آمادگی خوبی برای رقابت با سایر ورزشكاران دارند.

صادق كلهر روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اولین روز تمرینات، اسكی بازان ایرانی در پیست اسكی كره جنوبی، اظهار داشت: تمرینات خوبی را اسكی بازان ما پشت سر گذاشته اند و تمامی تلاش خود را می كنیم تا بتوانیم نتایج خوبی را كسب كنیم.
وی با بیان اینكه این رقابت ها از روز جمعه آغاز می شود افزود: با توجه به اینكه این رقابت ها پاراالمپیك است و شرایط خاص خودش را می طلبد، اسكی بازان ما تلاش می كنند تا بتوانند كارایی خودشان را به بهترین وجه پیاده كنند.
كلهر گفت: تلاش اسكی بازان ما برای كسب نتایج بهتر در این دوره از رقابت ها بسیار با ارزش و قابل احترام است .
كاروان ایران برای نخستین بار با پنج نماینده در این دوره شركت می كند، در پارالمپیك های زمستانی سال های 2002 تا 2014 ایران فقط با یك ورزشكار مرد به نام صادق كلهر و در رشته اسكی شركت كرده بود و در سال 1998 میلادی نیز كلهر و رمضان علی جیرودی در رشته اسكی در بازی های پارالمپیك زمستانی حضور داشت.
4 البرزی در مسابقات پاراالمپیك زمستانی كره جنوبی حضور دارند، حسین سولقانی و صدیقه روزبه به عنوان ورزشكار در این دوره از رقابت ها شركت می كنند.
همچنین صادق كلهر و رحمت الله مقدید به عنوان مربی برای این دوره از پارالمپیك زمستانی اعزام شده اند.
ورزشكاران در این دوره از رقابت ها در 2 رشته اسنوبرد و صحرانوردی، با دیگر ورزشكاران رقابت می كنند.
رقابت های پارالمپیك 2018 از 17 اسفند ماه با حضور 550 ورزشكار از 42 كشور جهان در پیونگ چانگ كره جنوبی آغاز و تا 28 اسفند ادامه دارد.
7414/1535
۰ نفر