۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۱۵
کد خبر: 82853317
T T
۰ نفر
امسال 8500 پرونده تعزيراتي در لرستان رسيدگي شد

خرم آباد- ايرنا - مديركل تعزيرات حكومتي استان لرستان گفت: از ابتداي امسال تا پايان بهمن ماه حدود هشت هزار و 500 پرونده در كل استان لرستان مورد رسيدگي قرار گرفته است.

به گزارش ايرنا بهرام براري روز سه شنبه در نشست خبري خود با اصحاب رسانه افزود: اين تعداد پرونده در سه حوزه كالا و خدمات، قاچاق كالا و ارز و پرونده هاي مرتبط با بهداشت، دارو و درمان بوده است.
وي گفت: افزون بر 161 ميليارد ريال جريمه و جزاي نقدي براي متخلفان مربوط به اين پرونده ها در نظر گرفته شده و بيش از 50 درصد اين جرائم به نفع صندوق دولت واريز شده و مابقي در قالب شرايط قانوني اعم از تقسيط در حال وصول و اجرا است.
مديركل تعزيرات حكومتي استان لرستان افزود: موارد ذكر شده غير از مجازاتي همچون درج تذكر در پروانه، ضبط كالا به نفع دولت و يا ساير مجازات تكميلي است.
براري يادآور شد: بيشترين ارزش تخلف و بيشترين محكوميت مربوط به قاچاق كالا و ارز و كمترين تخلف مربوط به پرونده هاي مرتبط با بهداشت، دارو و درمان است.
وي با بيان اينكه طرح نظارتي مربوط به ايام نوروز از امروز پانزدهم اسفند ماه 96 آغاز شده است و تا پانزدهم فروردين ماه 97 استمرار دارد، گفت: اين طرح به صورت مشترك با دستگاه هاي نظارتي و با محوريت اداره كل تعزيرات اجرا مي شود.
مديركل تعزيرات حكومتي استان لرستان افزود: در اجراي اين طرح دستگاه هاي نظارتي و اجرايي استان لرستان از قبيل سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشكي، اداره كل دامپزشكي، اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي و ساير دستگاه هاي نظارتي كه وظيفه توزيع و نظارت بر عرضه كالا و خدمات را بر عهده دارند، مشاركت دارند.
وي اظهار كرد: در اين طرح تيم هاي مشتركي متشكل از قاضي، نماينده تعزيرات حكومتي و ناظران دستگاه هاي نظارتي بصورت ميداني فعاليت هاي بازار را رصد و پالايش مي كنند.
براري افزود: در اين نظارت ها، كالاهاي اساسي و ساير مايحتاج مورد نياز مردم و مصرف كنندگان كه متناسب با نوروز 97 مورد تقاضا هستند، اولويت بيشتري دارند.
وي گفت: در اين گشت ها به واحدهاي صنفي، واحدها و مراكز تهيه و توزيع كالا و خدمات مراجعه مي شود و اگر تخلفي مشاهده شود ترجيحا در محل وقوع تخلف برابر قانون برخورد قاطع مي شود.
مديركل تعزيرات حكومتي لرستان يادآور شد: اجراي اين طرح نافي وظايف دستگاه هاي نظارتي كه وظيفه سازماني مطابق با دستگاه متبوع خود مبني بر نظارت روزانه را دارند، نيست بلكه اين طرح براي ايام نوروز تدوين، طراحي و اعمال شده است.
وي گفت: از جامعه صنفي انتظار مي رود در ايام نوروز بيشترين توجه در رعايت حقوق مصرف كننده و خريداران را داشته باشند و مصرف كنندگان و خريداران نيز درخصوص فرهنگ خويش نظارتي و اجراي اين طرح همكاري كنند.
وي افزود: مردم مي توانند هرگونه انتقاد و شكايت خود را به شعب تعزيرات حكومتي ارجاع دهند و يا از طريق سامانه پيامكي و اطلاع رساني 135 اداره كل تعزيرات حكومتي و سامانه 124 ستاد خبري سازمان، صنعت، معدن و تجارت شكايات و انتقادات خود را انتقال دهند.
مديركل تعزيرات حكومتي لرستان با تاكيد بر قابل رويت بودن قيمت كالاها و نصب نرخ نامه براي خدمات گفت: رعايت درصد سود مجاز قانوني كه از ناحيه اتحاديه يا صنف مربوطه ابلاغ شده، رعايت كميت و كيفيت كالا و همچنين ارائه صورتحساب به مشتريان از جمله مواردي هستند كه در اجراي طرح نوروزي تعزيرات حكومتي به طور خاص مورد توجه قرار دارند.
1920/3022

سرخط اخبار استان‌ها