۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۲۲
کد خبر: 82853036
T T
۰ نفر
طرح ویژه گشت های تعزیرات آغاز شد

تهران- ایرنا- مدیركل تعزیرات حكومتی استان تهران اعلام كرد: طرح ویژه تعزیرات به مناسبت شب عید از امروز سه شنبه (15 اسفند) و در آستانه فرا رسیدن سال نو در تهران آغاز شد و این طرح با حضور گشت های تعزیرات تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.

محمد علی اسفنانی روز سه شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایرنا با تاكید بر حمایت از حقوق مصرف كنندگان اظهار كرد: پیشگیری، نظارت و كنترل قیمت‌ها و برخورد با متخلفان و سودجویان بازار شب عید از اهداف این طرح است.
اسفنانی افزود: رستوران ها، فرودگاه ها، ترمینال ها، قالیشویی ها، میادین میوه و تره بار، مراكز عرضه شیرینی و آجیل، مراكز خرید پوشاك و نمایشگاه های بهاره از جمله اصناف مورد بازرسی در طرح ویژه نوروز 97 تعزیرات است.
وی یادآور شد: هر سال در روزهای خاصی از جمله ایام ماه مبارك رمضان، آغاز سال تحصیلی، اعیاد، شب یلدا، روزهای پایانی سال و خریدهای سال جدید تعزیرات اقدامات ویژه ای انجام می دهد.
اسفنانی تشریح كرد: كشیك تعزیرات به صورت ویژه از 15 اسفند تا 15 فروردین با ارسال گشت های متعدد نظارتی در سطح شهر فعال است به طوری كه از 15 تا 24 فروردین هر روز 11 تیم گشت مشترك تعزیرات با حضور نمایندگانی از دستگاه های نظارتی به صورت سرزده از اصناف بازدید می كنند.
وی اضافه كرد: از 24 تا 29 اسفندماه گشت ها با هدف رسیدگی بیشتر به 15 تیم افزایش می یابد و با آغاز سال جدید از اول تا هشتم فروردین ماه 9 اكیپ گشت و از 9 تا 15 فروردین نظارت تیم های گشت بیشتر می شود.
مدیركل تعزیرات حكومتی تهران خاطرنشان كرد: علاوه بر تیم های گشت سیار در سطح شهر، پنج كانكس مستقر در نقاط پرتردد و مراكز خرید مستقر هستند و روسای شعب حضور دارند تا در صورت مراجعه و شكایات مردمی به سرعت رسیدگی های لازم را انجام دهند.
وی افزود: نظارت تعزیرات به صورت گشت های محسوس و نامحسوس انجام می شود و شهروندان در صورت برخورد با هرگونه تخلف و گرانفروشی می توانند با مراجعه به سامانه 135 و یا به صورت حضوری به شعب تعزیرات حكومتی شكایات خود را مطرح كنند.
وی درباره نظارت تعزیرات در فرودگاه ها گفت: مكان استقرار تعزیرات در فرودگاه امام خمینی دور از مسافران بود و قرار شد فضای مناسب تری اختصاص داده شود تا تعزیرات خدمات مسافری و بلیط های پروازی را نظارت داشته باشد.
به گزارش ایرنا، شهروندان می توانند از طریق سامانه 135 سازمان تعزیرات حكومتی و یا سامانه ١٢٤ سازمان صنعت، معدن و تجارت تخلفات را برای رسیدگی اعلام كنند تا سازمان تعزیرات به همراه نمایندگان دستگاه های نظارتی نسبت به بررسی و برخورد با متخلفان اقدامات لازم را انجام دهند.
اجتمام**3229**1418
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه