۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۸:۰۶
کد خبر: 82852912
T T
۰ نفر
اخبارانتظامي/ كشف 11هزار عدد مواد محترقه، دستگيري سارق حرفه اي و قاچاقچي مسافرنما

تربت حيدريه – ايرنا - كشف 11هزار عدد مواد محترقه و دستگيري سارق حرفه اي دو خبر انتظامي در شهرستان تربت حيدريه و دستگيري قاچاقچي مسافرنما در شهرستان مه ولات از فعاليت هاي نيروهاي انتظامي در منطقه است.

*** كشف بيش از 11 هزار عدد مواد محترقه خطرناك
جانشين فرمانده انتظامي شهرستان تربت حيدريه از شناسايي و دستگيري دو كسبه متخلف و كشف بيش از 11 هزار عدد مواد محترقه خطرناك خبر داد.
سرهنگ 'غلامرضا خرقاني' جانشين فرمانده انتظامي شهرستان تربت حيدريه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: با كسب خبري مبني بر توزيع مواد محترقه توسط دو فرد سوجوء در مغازه خواربار فروشي موضوع در دستور كار تيمي از ماموران اين فرماندهي قرار گرفت.
وي افزود: ماموران دايره نظارت بر اماكن عمومي اين فرماندهي با يك سري تحقيقات ميداني متهمان را شناسايي و با كنترل نامحسوس، آنها را در حال توزيع مواد محترقه در محل كسب خود دستگير كردند.
وي خاطر نشان كرد: در بازرسي از اين دو واحد صنفي متخلف 11 هزار و 160 عدد انواع مواد محترقه و 79 ترقه دست ساز كشف و متهمان با تشكيل پرونده به مقام قضائي معرفي شدند.
سرهنگ خرقاني از عموم شهروندان خواست با نزديك شدن به چهارشنبه پايان سال بر رفتارهاي جوانان و نوجوانان نظارت بيشتري داشته باشند تا خداي ناكرده شاهد حوادث ناگوار براي اعضاي خانوادها نباشيم.
***دستگيري سارق حرفه اي با 6 فقره سرقت
سارق كارگاه ها و مغازه هاي حاشيه شهرستان تربت حيدريه در دام پليس گرفتار شد .
سرهنگ 'غلامرضا خرقاني' در خبري ديگر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت در ساعات پاياني شب از مغازه هاي حاشيه شهر تربت حيدريه دستگيري سارق به صورت ويژه در دستور كار پليس آگاهي قرار گرفت.
وي افزود: كارآگاهان دايره مبارزه با سرقت پليس آگاهي پس از بررسي دقيق محل هاي سرقت با توجه به آثار بجامانده به فردي سابقه دار مظنون و با جمع آوري ادله و مستندات كافي با هماهنگي مقام قضائي او را دستگير كردند.
سرهنگ خرقاني تصريح كرد: متهم در بازجوئي هاي اوليه منكر هرگونه جرمي بود كه در ادامه تحقيقات در مواجهه با ادله و مستندات كشف شده به 6 فقره سرقت اماكن خصوصي و مغازه ها و فروش اموال مسروقه به فردي مالخر اعتراف كرد.
وي در ادامه با اشاره به شناسايي و دستگيري مالخر خاطر نشان كرد: در بازرسي مخفيگاه متهم و مالخر تعداد زيادي لوازم مسروقه شامل دريل ،چرخ سنگ،درب آلومينيومي ، انواع سيم كابل، لوازم ام دي اف كاري و چوب بري و... كشف و متهمين 30 و26ساله با تشكيل پرونده روانه دادسرا شدند.
جانشين فرمانده انتظامي شهرستان تربت حيدريه با هشدار به شهروندان از آنها خواست: نسبت به ايمن كردن منازل خود در مقابل سرقت اقدام و هر مورد مشكوكي را از طريق شماره 110 به پليس اطلاع دهند.
***قاچاقچي مسافر نما در دام پليس مه ولات
فرماندهي انتظامي مه ولات گفت:با هوشياري پليس شهرستان مه ولات، قاچاقچي مسافر نما قبل از رسيدن به مقصد شناسايي و دستگير شد.
سرهنگ حمزه ذوالفقاري فرمانده انتظامي شهرستان مه ولات در گفت و گو با خبرنگارايرنا گفت: روز گذشته يكي از تيم هاي يگان امداد اين فرماندهي هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محور بجستان -مه ولات به مسافر يك دستگاه اتوبوس كه از كرمان به مقصد مشهد در حركت بود، مشكوك شدند.
وي افزود: ماموران اين فرماندهي پس از بازرسي دقيق وسايل همراه مرد جوان، مقدار يك كيلو گرم مواد مخدر از نوع ترياك كشف كردند .
سرهنگ ذوالفقاري تصريح كرد : متهم 32 ساله پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مقام قضائي معرفي شد.
فيض آباد، مركز شهرستان 50 هزار نفري مه ولات در 207 كيلومتري مشهد قرار دارد.
9878/1744

سرخط اخبار استان‌ها