۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۳:۵۴
کد خبر: 82852866
T T
۰ نفر
هشدار چین به تایوان: اقدامات استقلال طلبانه تحمل نخواهد شد

پكن - ایرنا - 'لی كه چیانگ' نخست وزیر چین به تایوان هشدار داد پكن هرگز اقدامات استقلال طلبانه و جدایی خواهان آن جزیره را تحمل نخواهد كرد.

به گزارش ایرنا نخست وزیر چین دوشنبه شب در جریان برگزاری اجلاس سالانه كنگره ملی چین گفت برنامه های جدایی طلبان برای پیشبرد استقلال در تایوان شكست خواهد خورد.
وی در حضور سه هزار نماینده مجلس این كشور تاكید كرد برای چین حراست از حق حاكمیت و تمامیت ارضی و حفاظت از وحدت دو سوی تنگه تایوان یك هدف دارای اهمیت است و بر این كار تمركز خواهد شد.
وی این مطلب را پس از آن اعلام كرد كه دولت آمریكا در حال پیشبرد برنامه ای است كه بر اساس آن ارتباطات و مراودات مقام های آمریكا و تایوان افزایش می یابد.
چین گفته است اگر تایوان بخواهد به بیگانگان اتكا كند در واقع در آتش خود افروخته اش خواهد سوخت و بهتر است به دنبال ایجاد یك مناقشه و دامن زدن به یك رویارویی نظامی نباشد.
چین بارها گفته است كه استقلال تایوان را تحمل نخواهد كرد و اگر روزی این جزیره اعلام استقلال كند آن را با نیروی نظامی مورد حمله قرار خواهد داد.
در صورتی كه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریكا لایحه یاد شده را تصویب كند به قانون تبدیل خواهد شد و مقام های آمریكا در هر سطحی اجازه سفر به تایوان و گفت و گو با همتایانشان را خواهند داشت.
نخست وزیر چین در اجلاس سالانه كنگره گفت كه پیشبرد وحدت صلح آمیز و حراست از امنیت و صلح در تنگه تایوان مسئولیتی بر عهده هر دو طرف است.
اجلاس سالانه كنگره ملی خلق چین كه از روز دوشنبه شروع شده است به مدت 15 روز به طول خواهد انجامید اصلاح قانون اساسی، لغو محدودیت دوره ریاست جمهوری در چین و ایجاد ارگان نظارتی جدید مبارزه با فساد از اهم برنامه های كاری آن برای سال 2018 میلادی است.
آساق**231**1904**

سرخط اخبار جهان