۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۲:۵۰
کد خبر: 82852861
T T
۰ نفر
اتهام های متقابل روسیه و آمریكا در مورد قطعنامه 2401 سوریه

مسكو - ایرنا - آمریكا، روسیه را به نقض مفاد قطعنامه 2401 شورای امنیت در مورد آتش بس در سوریه متهم كرد و مسكو نیز متقابلا در پاسخ اعلام كرد كه واشنگتن این قطعنامه را نقض می كند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام كرد: علت ادعای طرف آمریكایی مبنی بر بمباران بیمارستان ها و درمانگاه ها در منطقه غوطه شرقی، موفقیت اقدام های نظامی ارتش سوریه علیه گروه های ستیزه جو تحت حمایت آمریكا است.
خبرگزاری ریانوواستی با استناد به بیانیه وزارت دفاع روسیه نوشت: واشنگتن و شركای اروپایی آمریكا در طول ماهها حمله و گلوله باران نواحی مسكونی از سوی ستیزه جویان، حتی یك بار هم این اقدام ها را محكوم نكردند، اما بلافاصله پس از اینكه ارتش سوریه به گروه های مسلح تحت حمایت آمریكا در غوطه شرقی حمله كرد، اتهام های جعلی مبنی بر بمباران مراكز درمانی این منطقه شروع و شایعه بكارگیری سلاح شیمیایی منتشر كردند.
وزارت دفاع روسیه خاطرنشان كرد: جیمز متیس رئیس پنتاگون در اوایل ماه فوریه اذعان كرد كه آمریكا شواهد حاكی از بكارگیری مواد شیمیایی توسط ارتش سوریه در اختیار ندارد.
بیانیه می گوید: این آمریكا است كه قطعنامه شورای امنیت را نقض می كند و ادعای مبنی بر نقض این سند توسط روسیه بی اساس است.
«واشنگتن در چارچوب قطعنامه 2401 هیچ اقدامی برای مهار گروه های ستیزه جویان در غوطه شرقی و جلوگیری از گلوله باران نواحی مسكونی دمشق كه هر روزه قربانی هایی را از ساكنان محلی می گیرد، انجام نمی دهد.»
وزارت دفاع روسیه خاطرنشان كرده است: گروه های ستیزه جوی تحت كنترل آمریكا هر روز به مواضع ارتش سوریه در حرستاحمله كرده و سعی كردند مرزهای منطقه كاهش تنش در این بخش را تغییر دهند.
قطعنامه 2401 شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش بس 30 روزه در سوریه از دوشنبه هفته گذشته در سراسر این كشور به اجرا در آمده است؛ در این قطعنامه تصریح شده كه پایان دادن به درگیری ها در سوریه شامل عملیات نظامی علیه 'داعش' ، 'القاعده' و 'جبهه النصره' (ANF) و سایر گروه های تروریستی نمی شود.
اروپام*391 ** 1346*شبس*1613*
آدرس ما در تلگرام: t.me/irnaint

سرخط اخبار جهان