۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱:۳۷
کد خبر: 82852856
T T
۰ نفر
پوتين: روسيه پارسال 15 ميليارد دلار سلاح به جهان فروخت

مسكو - ايرنا - رئيس جمهوري روسيه اعلام كرد: روسيه با يكصد كشور جهان همكاري فني-نظامي دارد و در سال گذشته حدود 15 ميليارد دلار سلاح به كشورهاي مختلف فروخت.

به گزارش ايرنا، ولاديمير پوتين روز دوشنبه در نشست كميسيون همكاري هاي فني-نظامي خارجي روسيه گفت: روسيه توانست موقعيت عالي خود به عنوان يكي از كشورهاي پيشرو در صادرات تسليحات را حفظ كند.
دفتر مطبوعاتي كاخ كرملين به نقل از پوتين نوشت: حجم صادرات تسليحات و جنگ افزارهاي روسيه براي سومين سال متوالي افزايش مي يابد و سال گذشته بالغ بر 15 ميليارد دلار بود.
وي با قدرداني از كاركنان و مديران صنايع دفاعي روسيه و دست اندركاران صادرات تسليحات اين كشور اظهار داشت: اين موفقيت بويژه بخاطر شرايط سخت رقابتي كه شركت هاي روسي مجبور به فعاليت در آن هستند، ارزشمند است.
رئيس جمهوري روسيه همچنين به رشد دو برابري قراردادهاي فني -نظامي امضا شده با كشورهاي ديگر اشاره كرد كه در سال گذشته به 16 ميليارد دلار رسيد و افزود: سبد سفارش هاي نظامي روسيه نيز همچنان در حال افزايش است.
«هم اكنون روسيه بيش از 45 ميليارد دلار سفارش توليد تسليحات و ادوات جنگي دريافت كرده است.»
پوتين خاطرنشان كرد: همكاري هاي فني -نظامي روسيه مناطق جديدي از جهان را فرا مي گيرد و روسيه با بيش از يكصد كشور در اين عرصه همكاري مي كند.
رئيس جمهوري روسيه همچنين گفت كه برخي كشورها بر شركاي روسيه در عرصه فني-نظامي فشار بي سابقه و آشكار وارد مي كنند تا روسيه را از عرصه رقابت خارج كرده و به توانمندي دفاعي شركاي آن ضربه وارد كنند.
وي تصريح كرد: در شرايطي كه عليه ما دسيسه چيني مي شود و با كارشكني هاي اقتصادي مواجه مي شويم، توانمندي سيستم همكاري هاي فني -نظامي روسيه و ظرفيت هاي آن بيش از پيش نمود پيدا مي كند و به اثبات مي رسد؛ خريداران و مشتريان سلاح هاي روسي چنين ارزيابي از ما دارند.
پوتين در همين حال گفت كه روسيه در عرصه همكاري هاي فني-نظامي، هيچگاه منفعت تجاري را بر امنيت جهاني ترجيح نمي دهد.
اروپام** 391* 1346آدرس ما در تلگرام: t.me/irnaint

سرخط اخبار جهان