۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱:۳۲
کد خبر: 82852855
T T
۰ نفر

لاوروف: آمریكا به دنبال حفظ جبهه النصره است

۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱:۳۲
کد خبر: 82852855
لاوروف: آمریكا به دنبال حفظ جبهه النصره است

مسكو - ایرنا - وزیر امور خارجه روسیه اعلام كرد: روسیه شواهد زیادی در دست دارد كه حاكی از قصد آمریكا برای حفظ گروه تروریستی جبهه النصره برای سرنگونی حكومت سوریه است.

به گزارش ایرنا، «سرگئی لاوروف» روز دوشنبه در كنفرانس مطبوعاتی مشترك با «نتومبو ناندی ندایتوا» همتای نامیبیایی خود گفت: شواهد موجود حاكی است كه آمریكا می خواهد گروه تروریستی جبهه النصره را از زیر ضربات خارج كرده و آن را برای سرنگونی حكومت سوریه حفظ كند.
خبرگزاری تاس به نقل وزیر امورخارجه روسیه نوشت: آمریكا می خواهد جبهه النصره كه نام خود را تغییر داده است اما ماهیتش تغییر نیافته را از زیر ضربات نجات دهد و آن را برای اجرای طرح «ب» خود حفظ كند كه همان تغییر حكومت در دمشق است.
لاوروف تصریح كرد: مبارزه با این گروه (جبهه النصره) در منطقه غوطه شرقی كاملا قانونی است، گروه جبهه النصره شامل آتش بس نمی شود و مبارزه با آن مشروع است.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان كرد: روسیه به قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره سوریه كه نكته اصلی آن درخواست از همه طرف های مناقشه برای كسب توافق در مورد آتش بس است، پایبند است.
وی ادامه داد: ما همواره به توافق های خود عمل می كنیم؛ در مورد منطقه غوطه شرقی هم به مفاد قطعنامه 2401 شورای امنیت كاملا پایبند هستیم.
لاوروف گفت: بند اصلی این قطعنامه از همه طرف های سوری می خواهد در مورد آتش بس توافق كنند تا وقفه 30 روزه در اقدام های جنگی برای ارسال كمك های انسانی ایجاد شود.
اروپام*391 * 1346*شبس*1613
آدرس ما در تلگرام: t.me/irnaint

سرخط اخبار جهان