۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۲۱:۱۳
کد خبر: 82852771
T T
۰ نفر
سامانه جامع كانونهای فرهنگی-هنری مساجدكشور رونمایی شد

تهران – ایرنا – «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه دوشنبه از سامانه جامع آمار و اطلاعات كانون های فرهنگی - هنری مساجد كشور (سجا) رونمایی كرد.

به گزارش ایرنا، صالحی در آیین رونمایی از این سامانه گفت: از اول فروردین سال 97 تمامی مساجد می‌توانند با یكدیگر اقدام به تبادل آمار و اطلاعات كنند.
وزیر ارشاد افزود: 24 هزار كانون فرهنگی در آینده نه چندان دور با این سامانه هماهنگ شده و فرصت مناسبی برای كانون های مساجد در جهت خدمات رسانی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی فراهم می شود.
وزیر ارشاد تصریح كرد: باید از ظرفیت های به وجود آمده استفاده مناسب شود تا بتوانیم كیفیت و كمیت را در این سامانه ارتقاء دهیم.
وی ادامه داد: در كانون های مساجد، تكیه بیشتر بر نیروهای جوان است و این نیروها از طریق ارتقای آموزه های معرفتی – مهارتی، توانمند می شوند كه در این خصوص می‌توانیم شاخه های مختلفی را هدف‌گذاری كنیم.
صالحی افزود: در سامانه سجا ایده‌هایی خلاقانه به كار گرفته شده كه كمك شایان توجه و تاثیرگذاری بر تشخیص بسترهای مناسب جهت ارتقای سطح آموزشی است.
وزیر ارشاد با تاكید بر اینكه به زودی دیگر كانون های مساجد نیز تحت پوشش این سامانه قرار می گیرند، گفت: این كانون‌ها اصالت پیام‌رسانی و توانمندسازی مردم شریف ایران را دارند.

** می توانیم بخش عمده ای از آسیب های اجتماعی را كاهش دهیم
حجت‌السلام «حبیب‌رضا ارزانی» دبیر ستاد عالی كانون‌های فرهنگی هنری مساجد كشور نیز روز دوشنبه در آیین رونمایی از سامانه سجا گفت: كانون‌ها می‌توانند از طریق هنر یا فرهنگ‌سازی، بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی را كاهش دهند.
وی ادامه داد: با راه اندازی این سامانه همچنین علاوه بر جذب مخاطب جدید، می توان اقدام به مخاطب شناسی كرد.
ارزانی با بیان اینكه در جامعه باید آسیب شناسی كرد و از اطریق فرهنگ سازی این گونه مسائل را حل كرد،افزود: رسالت كانون‌ها این است كه مخاطبان را به خود جلب كرده و در این سامانه از همراهی و كمك آن‌ها نیز استفاده كنند.
شبس ** 1488 * 9386 **
۰ نفر