۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۴۹
کد خبر: 82852140
T T
۰ نفر

25 درصد مساجد مازندران كانون فرهنگي دارند

۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۴۹
کد خبر: 82852140
25 درصد مساجد مازندران كانون فرهنگي دارند

ساري - ايرنا - مسئول دبيرخانه كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد مازندران گفت كه در حال حاضر 25 درصد از مساجد اين خطه شمال كشور داراي كانون فرهنگي هستند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، حجت الاسلام محمود عليخاني روز دوشنبه در آستانه سالروز تشكيل كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد در گفت و گو با خبرنگاران در ساري تعداد مساجد داراي كانون فرهنگي و هنري مازندران را حدود يكهزار و 100 واحد اعلام كرد.
استان مازندران بر اساس آمارهاي رسمي بيش از چهار هزار و يكصد مسجد دارد .
وي علت كم تعداد بودن كانون هاي فرهنگي مساجد در مازندران را در مقايسه با تعداد مساجد فعال ، ناشي از سختگيري هاي قانوني براي تشكيل اين واحد فرهنگي از جمله برخورداري مساجد از حداقل جمعيت و امكانات دانست.
كانون فرهنگي و هنري مساجد از 18 اسفند سال 71 در كشور فعال شد.
** كاهش اقبال جوانان به مساجد
مسئول دبيرخانه كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد مازندران همچنين از آنچه كه ' كاهش اقبال جوانان به مساجد ' ناميد به عنوان مهم ترين دغدغه اين دبيرخانه ياد كرد و تغيير در مديريت و برنامه ريزي و جوان محور شدن اين مراكز ديني را مهم ترين راهكار براي افزايش اقبال قشر جوان دانست.
عليخاني گفت : بايد مساجد كانوني براي فعاليت هاي روزمره مردم منطقه و پذيرش جوانان باشد و تحقق اين اهداف در گرو تعامل و هماهنگي دستگاههاي مختلف فرهنگي و اجتماعي فعال در مساجد است .
وي همچنين اعلام كرد كه در هفته مساجد در مازندران از 106 كانون فرهنگي برتر مساجد قدرداني و جشنواره قرآني برگزار مي شود.
6982/1654

سرخط اخبار استان‌ها