۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۳۸
کد خبر: 82851227
T T
۰ نفر
جعبه سیاه هواپیمای تهران - یاسوج بازگشایی می شود

اصفهان - ایرنا - رییس كل دادگستری استان اصفهان با اشاره به شناسایی و كشف جعبه سیاه هواپیمای آسیب دیده تهران - یاسوج گفت: این جعبه با حضور مقام قضایی بازگشایی می شود.

هواپیمای ' 72 ATR' شركت هواپیمایی آسمان با شماره پرواز 3704 روز یكشنبه 29 بهمن 1396پس از 50 دقیقه پرواز از تهران به سمت یاسوج در حوالی شهرستان سمیرم ( 160 كیلومتری جنوب غربی اصفهان ) پس از اصابت به كوه دنا سقوط كرد.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی دادگستری كل استان اصفهان روز یكشنبه به نقل از ' احمد خسروی وفا ' رئیس این دادگستری كل افزود: جعبه سیاه هواپیمای یاد شده پس از شناسایی و كشف با دستور قضایی بازپرس رسیدگی كننده، تحویل نماینده سازمان هواپیمایی كشور شده و مقرر است با حضور مقام قضایی بازگشایی و پس از بررسی علت این سانحه تعیین شود.
وی یادآور شد: به محض مشخص شدن علت سانحه، در این باره اطلاع رسانی خواهد شد.
رییس كل دادگستری استان اصفهان با اشاره به انجام مجدد عملیات امداد و نجات و كشف تعدادی از پیكرهای جانباختگان سانحه هوایی گفت: تاكنون هویت 13 تن از جانباختگان محرز شده و با صدور دستور قضایی توسط بازپرس ویژه رسیدگی كننده اقدامات لازم در راستای تحویل اجساد به خانواده ها صورت پذیرفته است.
وی افزود: بقایای اجساد دیگر نیز كشف شده و در حال بررسی و انجام آزمایشات لازم می باشد كه ظرف چند روز آینده هویت 10 تا 15 تن دیگر نیز مشخص خواهد شد.
حادثه هواپیمای ' 72 ATR' شركت هواپیمایی آسمان در قلهٔ پازن پیر كوه دنا در جنوب روستای 'نُقُل' از توابع پادنا در یكصد و بیست كیلومتری سمیرم رخ داد.
پیدا كردن لاشه این هواپیما حدود 48 ساعت بطول انجامید.
در این پرواز 59 مسافر، 2 مهماندار، 2 نفر پرسنل امنیت پرواز و 2 نفر خلبان و كمك خلبان حضور داشتند كه همگی جان خود را از دست دادند.
در روزهای گذشته در چند مرحله پیكر برخی از جان باختگان این سانحه، كشف و برای احراز هویت به پزشكی قانونی كهگیلویه و بویراحمد منتقل شد.
ت/6994 / 2093
۰ نفر