۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۳۸
کد خبر: 82851087
T T
۰ نفر

مهرنامه مجرم شناخته شد

۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۳۸
کد خبر: 82851087
مهرنامه مجرم شناخته شد

تهران - ایرنا - دبیر هیات منصفه مطبوعات استان تهران گفت: اعضای هیات منصفه مطبوعات، مدیرمسئول ماهنامه «مهرنامه» را در دو عنوان اتهامی با اكثریت آرا مجرم شناختند.

علی اكبر كسائیان روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا با تشریح دادگاه امروز مطبوعات، اظهاركرد: رسیدگی به اتهامات رسانه ها در دو شعبه 6 و 9 به ترتیب به ریاست قاضی شقاقی و قاضی محمدی كشكولی و با حضور اعضای هیات منصفه مطبوعات استان تهران برگزار شد.
وی با بیان اینكه اتهامات مدیرمسئول سه رسانه در شعبه 6 دادگاه كیفری یك استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت، ادامه داد: یكی از این رسانه ها، هفته نامه «یالثارات» با اتهام نشر مطالب خلاف واقع بود كه در ابتدای جلسه رئیس دادگاه ، رضایت شاكی را اعلام كرد و پرونده مختومه شد.
كسائیان تصریح كرد: به پرونده یك نشریه محلی به نام « پیك سبز» كه در شهرستان چالوس منتشر می شود با اتهام انتشار مطالب خلاف واقع هم رسیدگی شد كه اعضای هیات منصفه مطبوعات با اكثریت آرا متهم را مجرم نشناختند.
دبیر هیات منصفه مطبوعات استان تهران با بیان اینكه ماهنامه 'مهرنامه' با مدیرمسیولی مهدی شمشیریان سومین پرونده ای بود كه در شعبه 6 دادگاه كیفری استان تهران مورد رسیدگی قر ار گرفت، اظهاركرد: این پرونده با دو اتهام نشر مطالب الحادی و ترویج مطالبی كه به اساس نظام لطمه می زند و نشر مطالب خلاف واقع تشكیل و متهم در هر دو مورد با اكثریت آرا مجرم شناخته شد.
وی افزود: ضمنا هیات منصفه با اكثریت قریب به اتفاق، متهم را مستحق تخفیف ندانست.
كسائیان هفته نامه «همشهری جوان» را تنها پرونده رسیدگی شده در شعبه 9 دادگاه كیفری یك استان تهران به ریاست قاضی محمدی كشكولی عنوان كرد و گفت: مدیرمسئول هفته نامه همشهری جوان با اتهام توهین با اكثریت آرا مجرم شناخته نشد.
وی از رسیدگی به دو پرونده در هفته آینده در شعبه 3 دادگاه كیفری یك استان تهران به ریاست قاضی كاشانكی خبر داد.
اجتمام** 7329** 1776
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه