۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۱۶
کد خبر: 82850072
T T
۰ نفر
عرضه گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ شب عید تا اطلاع ثانوی ادامه دارد

تهران- ایرنا- مدیر عامل شركت پشتیبانی امور دام كشور گفت: برای تنظیم بازار شب عید عرضه گسترده گوشت قرمز گرم و منجمد، گوشت مرغ منجمد و تخم مرغ وارداتی با نرخ های مصوب دولتی تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

«حمید ورناصری» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاكید بر اینكه كمبودی در تامین محصولات پروتئینی شب عید و ایام نوروز نداریم افزود: از ابتدای اسفندماه عرضه محصولاتی همچون گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ به شكل گسترده شروع شده و در سال 97 نیز ادامه خواهد داشت.
وی گفت: با حذف بخشی از مرغ های تخم گذار كشور به دلیل شیوع بیماری آنفلوانزای مرغی با كمبود تخم مرغ مورد نیاز كشور مواجه شدیم، به همین علت در كنار بخش خصوصی واردات بخشی از تخم مرغ را انجام شد.
ورناصری با بیان این كه سازمان دامپزشكی كشور مجوز 60 هزارتن واردات تخم مرغ را صادر كرده است، اظهار داشت: تاكنون حدود 10 هزارتن تخم مرغ توسط این شركت از كشور تركیه خریداری و وارد شده است.
وی با اشاره به اینكه به طور میانگین روزانه حدود 250 تن تخم مرغ در تهران عرضه می شود، تصریح كرد: واردات این شركت در كنار واردات بخش خصوصی در روند نزولی قیمت این محصول در بازار تاثیر داشته است.
به گفته وی، هر شانه تخم مرغ با قیمت 126 هزارریال برای مصرف كنندگان در شبكه های توزیع، سازمان میادین، فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های مصرف محلی سراسر كشور در حال عرضه است.
وی با تاكید بر اینكه واردات تخم مرغ تا زمان متعادل شدن بازار ادامه دارد، اضافه كرد: برنامه واردات تخم مرغ از كشورهای اوكراین و جمهوری آذربایجان در دستور كار قرار دارد.

** گوشت مرغ منجمد برای مصرف كنندگان 62 هزارریال شد
مدیرعامل شركت پشتیبانی امور دام كشور درباره قیمت گوشت مرغ منجمد نیز به ایرنا گفت: گوشت مرغ منجمد بدون هیچ محدودیتی در فروشگاه های زنجیره ای، سازمان های میادین، مراكز مصرف عمده، سازمان ها و تعاونی های مصرف تمامی استان های سراسر كشور عرضه می شود.
به گفته وی، هر كیلوگرم گوشت مرغ منجمد به قیمت 58 هزار ریال به فروشندگان عرضه می شود و با نرخ 62 هزار ریال به دست مصرف كنندگان می رسد.

** گوشت قرمز مورد نیاز شب عید تامین است
ورناصری درباره واردات گوشت گوساله منجمد و گرم گوسفندی گفت: در ماه های گذشته شركت پشتیبانی امور دام برای تنظیم بازار در كنار بخش خصوصی به واردات گوشت گوساله منجمد و گوسفندی گرم ادامه داده است و كمبودی برای تنظیم بازار شب عید و ایام نوروز نداریم.
وی اظهار داشت: قیمت هر كیلوگرم لاشه گوشت گوساله منجمد 230 هزار ریال برای مصرف كنندگان است.
وی با بیان اینكه بخش خصوصی ذخایر خوبی برای گوشت گوسفندی دارد، ادامه داد: محموله های گوشت گوسفندی گرم از كشورهای آسیای میانه و استرالیا در راه است و ما نگرانی برای بازار شب عید نداریم.
به گفته وی، هر كیلوگرم لاشه گوشت گوسفندی گرم با قیمت 330 هزارریال برای مصرف كنندگان در مراكز مختلف توزیع میادین، فروشگاه های زنجیره ای و صنف بسته بندی گوشت عرضه می شود.
مدیرعامل شركت پشتیبانی امور دام كشور تصریح كرد: متقاضیان می توانند برای دریافت گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ مورد نیاز خود به ادارات كل مادر استان ها مراجعه كنند.
به گزارش ایرنا، شركت پشتیبانی امور دام كشور به عنوان یكی از شركت های زیرمجموعه وزارت جهادكشاورزی مسئولیت تامین و ذخیره سازی اقلام پروتئینی و عرضه آنها برای جلوگیری از نوسانات قیمتی در بازار را برعهده دارد.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*9186*2025*1961*
۰ نفر