۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۰۴
کد خبر: 82849643
T T
۰ نفر
منشور گفت و گوي سياسي گامي براي رسيدن به تدبير و اجراي جمعي است

تهران - ايرنا - رييس خانه احزاب ايران منشور گفت و گوي سياسي را گامي براي رسيدن احزاب به تدبير ، تصميم و اجراي جمعي دانست و گفت: همه بايد با هم گفت و گو كنند، حرف بزنند و نظراتشان را بيان كنند تا به تدبير ، تصميم و اجراي جمعي برسيم.

حسين كمالي در حاشيه همايش فصلي خانه احزاب در گفت و گو با خبرنگار حوزه احزاب ايرنا در پاسخ به اين سوال كه گفت و گوي سياسي چقدر مي تواند در اتفاق نظر احزاب اثرگذار باشد، افزود: ما گفتمان را در جامعه ترويج نداديم تا حل و فصل مسائل از طريق گفت و گو بين آحاد جامعه انجام شود.
وي تصريح كرد: اين گفت و گو در خانواده به عنوان اولين كانون اجتماعي وجود ندارد يا بسيار كم است، در محل كار، حتي در مساجد و محافل مذهبي و غير مذهبي و سياسي و فرهنگي نيز كم است در حقيقت يك نوع گفت و شنود به جاي گفت و گوي دو طرفه و گفتمان در جريان است.
رييس خانه احزاب همچنين گفت: ما سعي كرديم اين گفتمان را به شكلي ارائه كنيم كه همه با هم گفت و گو كنند، حرف بزنند و نظراتشان را بيان كنند تا به تدبير ، تصميم و اجراي جمعي برسيم.
كمالي ادامه داد: اين كه چقدر مي توانيم به پيش برويم و در اين جهت موفق باشيم بستگي به ميزان تلاش ما دارد.
به گزارش ايرنا، منشور گفت و گوي سياسي هفته گذشته از سوي وزير كشور به استانداران ابلاغ شد.
معاون سياسي وزير كشور اعلام كرد: بعد از اغتشاشات دي ماه و در پي تشكيل جلسه اي در وزارت كشور با حضور دبيران كل احزاب مختلف ، ايده گفت و گوي سياسي در دولت و وزارت كشور مطرح شد و بر اين اساس، طرح گفت وگوي استانداران به عنوان نمايندگان دولت با احزاب، رسانه ها، سياسيون و تشكل ها در كل استان ها تصويب و ارائه شد كه هدفش ترويج فضاي گفت وگو و تعامل در جامعه است.
يكي از بندهاي منشور سياسي «بسترسازي براي تقويت ارتباط و گفت وگوي سازنده ميان جريان هاي مختلف سياسي و صنفي و ايجاد زمينه مفاهمه، همدلي همكاري و در نهايت، موضع گيري هاي مشترك درباره اصول كلي نظام، امنيت و منافع ملي» عنوان شده است.

**شوراي امنيت اهرم فشار غربي ها در ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت
اين فعال سياسي همچنين در خصوص شكست توطئه هاي آمريكا در ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت اظهار داشت: بعد از پايان جنگ سرد اول، آمريكا به عنوان قدرت بلامنازع در سطح بين الملل با در اختيار داشتن بخش عمده اي از اقتصاد بين الملل و رسانه ها سعي كرده سياست ها و نظرات خود را در دنيا حاكم كند و اگر كشورهايي هم نظرات متفاوتي داشته باشند توسط آنها مورد پذيرش نيست.
كمالي افزود: آنها به نوعي روش هاي خود را اتخاذ مي كنند تا كشورهايي را كه با آنها همسو و همراه نيستند تحت فشار قرار دهند.
وي يادآور شد: يكي از ابزارهايي كه مورد استفاده آنها قرار مي گيرد سازمان ملل متحد بويژه شوراي امنيت است كه در آنجا آمريكا و چند كشور ديگر حق وتو دارند و اينها از اين موقعيت براي اعمال فشار بر كشورهايي كه تابع سياست ها و نظرات آنها نيستند، استفاده مي كنند.
رييس خانه احزاب تصريح كرد: آنان در سال هاي گذشته نسبت به ايران از اين روش ها و سياست ها استفاده كردند اما دولت ايران سعي كرده كه با گفت و گو با ساير كشورها از حجم فشاري كه در اين مجامع بر كشور وارد مي شود، كاسته شود و بتواند سياست هاي خود را پيش ببرد.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني چهارشنبه گذشته در جمع مردم بندرعباس در ورزشگاه تختي اين شهر گفت: آمريكا سه مرتبه در ماه هاي اخير توطئه كرد و به جايي نرسيد. تا زماني كه ملت ايران منسجم و متحد كنار همديگر ايستاده اند همه ما يك صدا به فكر توسعه اين كشور هستيم بايد بدانيم كشور ايران را خواهيم ساخت.
سيام**6984**1336
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست