۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۲۶
کد خبر: 82849585
T T
۰ نفر
مدیران درمبارزه با زمین خواری تحت تاثیر اعمال نفوذ قرار نگیرند

گناوه- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب دیلم استان بوشهرگفت: بااشخاصی كه در زمینه مبارزه با زمین خواری اعمال نفوذ می كنند مطابق قانون برخورد خواهد شد و مدیران نیز تحت تاثیر این افراد قرار نگیرند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دادگستری دیلم روز شنبه به نقل از حسین بازدرهوا در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این شهرستان افزود: یكی از راه های مبارزه با زمین خواری تثبیت مالكیت دولت بر زمین های ملی و صدور سند مالكیت رسمی، تك برگ و اجرای طرح كاداستر است كه ادارات متولی این زمین ها باید هرچه زودتر اسناد و مدارك خود را به ثبت اسناد واملاك ارایه تا در سریع ترین زمان سند صادر شود.
وی اظهاركرد: در یكی از پرونده های این دادسرا، از تصرف حدود 100 هكتار از زمین های ملی توسط زمین خواران با همكاری اداره اطلاعات در سال جاری جلوگیری و متهمان با قرار تامین مناسب راهی زندان شدند و این اقدام افتخاری برای دادستانی است.
دادستان عمومی و انقلاب دیلم گفت: با تلاش های انجام شده و همكاری و تعامل اداره اطلاعات عرصه بر زمین خواران در این شهرستان تنگ شده است.
رئیس دادگستری دیلم نیز با اشاره به ضرورت علامت گذاری و مشخص كردن زمین های ملی و دولتی گفت: اجرای طرح كاداستر (حدنگار)، برای تعیین حدود و شناسایی این زمین ها و تثبیت مالكیت دولت در این شهرستان ضرورت دارد.
محمدرضا بازهوایی افزود: مبارزه با زمین خواری باید در شروع به تصرف انجام شود و دستگاه قضایی با متخلفان و متصرفان زمین های دولتی با قاطعیت برخورد خواهد كرد كه این امر با همكاری و هم افزایی همه دستگاه های متولی محقق می شود.
وی گفت: زمین های ملی و دولتی درصورتی كه احصا و علامت گذاری شوند، میزان پرونده ها در مراجع قضایی كمتر وجود داشت.
رئیس دادگستری دیلم اظهاركرد: مبارزه با پدیده شوم زمین خواری از دغدغه های اصلی بوده كه از بدو مسئولیت بیش از 200 رای به نفع دولت جمهوری اسلامی صادر و هزاران هكتار به بیت المال برگشت شده است.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**

سرخط اخبار استان‌ها